![]() |
Omnibuss ägare Kvarne
http://hem.bredband.net/ullkva/Kvarn...2006-05-17.jpg
Efter trogen tjänst hos Fridströms Buss var hon till salu och annonsen lades ut på blocket för 3 dagar sedan typ. I förrgår hörde någon av sig och ville bygga om 'henne' till Racebuss. När jag fick höra det vart det fart på mig. Den sista H22an i orginalutförande och dessutom i Toppskick får inte bli någon himla racebuss... Så nu är hon min. Och kommer att förbli linjevagn. Min förhoppning är att hon ska delta i Tunga Rallyt/Tunga Rallyt Väst i framtiden.... Tillägg: H22 = SL Littera för Volvo B10M-55 Säffle årsmodell 1979-1984 |
Citat:
|
Nej, jag är inte Verspieder, men han tog kortet.....
Priset...tja...kan säga att det var någonstanns mellan 25.000-50.000 |
MUMS! Min favoritbussmodell för övrigt:) Lycka till med den!
|
Citat:
|
Grattis Kvarne! Alltid roligt med personer som förverkligar sina "drömmar" :)
|
Citat:
Hmm... Jag måste komma till skott och köpa en Y1 snart (nej, jag är inte Y1-fantast, men eftersom de sista snart lär utrangeras, och är dieseldrivna är de perfekta)! :D *IRONI* |
Citat:
Roligt att du har "förverkligat din dröm" Kvarne.:) |
Stiligt jobbat "Kvarne". Hoppas allt går väl med busskort, alla tillstånd, försäkringar och övrig byråkrati. Kanske kan vi "hyra in dig" för att köra ringlinjen i Malmköping på marknadsdagar om några år.
Lycka till |
Citat:
Imorn ska jag på Tunga Rallyt Väst (i GBG) så jag kan inte "klappa om" min pärla föräns på Söndag...(kommer hem på Lördag kväll från rallyt) :):cool: |
Det där låter ju hur trevligt som helst, särskilt att hon ska fortsätta som linjevagn! Hoppas allt går bra. Själv håller jag på att sparar till ett Rc lok...;).
Mvh Isak |
Citat:
Du kommer inte ens få framföra det på banan om det är ditt såvidare du inte bygger en egen. |
Grattis Kvarne!
Alltid lika roligt med folk som förverkligar sina drömmar. Blir att hålla utkik nästa gång man är i Sthlm då för att se om du kommer glidandes med bussen!:D:tumupp: |
Citat:
|
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:14. |