Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > Landskapsdesign - MSTS / Open Rails

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-06-28, 13:45   #24
magnus_y1
Medlem

Reg.datum: Nov 2004
Skicka ett meddelande via MSN till magnus_y1
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Mazz
Förutom Hawks stora miljö-omgång på rutten så har eller kommer följande att ske:

- Hans Pursche har ju tidigare gjort ett ordentligt jobb med att lägga om spåren, så att de kraftigaste stigningarna nu är borta.
- Linjespårens växlar är utbytta av Hans till mjukare radier.
- Jag kommer att "försvenska" bangårdarna, då spårplanen i nuvarande tappning är ganska amerikansk. Inga stora ingrepp dock, rutten ska ut innan KRS är här.
- Xtracks-baserat självklart.

All signalering och hastighetssättning är helt ny och har inga kopplingar med "ur-JBJ". Viss spårläggning justeras för att bättre passa svensk signalsättning och trafik enligt svensk modell. Jag tror inte att vi klarar att helt lägga "reglementsenliga" kurvradier, men i stort så ska jag lägga ner en hel del tankearbete för att få rimliga och stabila hastighetssättningar, med inte allt för många överträdelser. Nåra blir det säkert, men det får ni stå ut med...

Arbetet kommer inte starta riktigt än, då dels jag ska ta tag i en del 3D-projekt som ska bli klara och dels ska vi ju lägga upp Morvan-rutten a la Hawk. Sen är det ju sommar o sol dessutom, så det finns annat än tågsim...

Det låter helt lysande tycker jag.

/Magnus
magnus_y1 besöker inte forumet just nu   Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:38.