![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#2 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 502
|
![]()
Man har inte sagt så jättemycke ännu, men att det blir möjligt att bygga själv står dock helt klart. Man har pratat om en editor-miljö, där du direkt i simulatorn simulatant hoppar över i editor-mode och gör dina justeringar... För ett sånt här program, så är det nog alldeles nödvändigt att man även kan bygga i det. Det byggda materialet blir ju sedan en gyllende PR-motor som gör at man får sälja fler spel... Precis som du nämner, det roliga är ju att bygga, precis som vi idag gör i MSTS och Trainz...
Eftersom det är Kuju som gör KRS, så kan man nog räkna med att minst all funktionalitet vad gäller AI-tåg som kommer från MSTS finns med... Även, ej i MSTS implementerad funktionalitet... Om man studerar innehåll i många av MSTS filer, så hittar man ett o annat som nuvarande MSTS inte använder sig av... Eftersom Trainz fiunnits nästan lika länge som MSTS, så gissar jag att även den funktionalitet som Trainz har idag, såsom lastning, scriptning etc finns med i båda de nya simulatorerna... Vore märkligt om det inte vore det, ansträngningen lär inte vara särskilt stor att få med det, om man har det med från början i specifikationen av simulatorn... Sammanfattningsvis, gissar jag på ett ja på de flesta av dina frågor... Även om en del är spekulativt från min sida. ![]() |
![]() |
![]() |