![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#26 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Det är lungt ingen skada skedd ;-) Jo det kan jag lova, jag var ute på en veckas praktik för att se hur det fungerar i verkligheten. Annars blir det nog inte mycket med spårbygge för min del senare i utbildningen. Planering av järnvägar med kurvradier mm blir det desto mer av. Alltid kul att hjälpa till så fråga på bara jag skall svara efter bästa förmåga. Jag skall se om jag kan komma iväg till en skanner i veckan annars kan jag helt enkelt ta att skriva av tabellen i en wordfil. Nu över till kurvan. Svaret på sth blir 40 km/h genom 250 m delen. Så små radier ligger inte normalt på en linje. helst skall man inte bygga under 400 m över huvudtaget men. 500 delen klarar 100 km/h och 1000 m ger 145 km/h. Du bör alltså minst försöka få ut kurvan till 400 m vilket ger sth 90 km/h. Magnus |
|
![]() |
![]() |