Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övrigt > Off-topic

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-03-15, 15:02   #1
Sparkfot
Medlem

Reg.datum: Sep 2005
Exclamation Tilllägg

Dom inläggen jag "raderade" var dom som mest ansågs som chatt liknande inlägg och då borde problemet diverse olika forum användare stört sig på vara borta ur världen, de kunde även klassas som onödiga svar på frågor som egentligen inte krävde något svar. I annat fall kan jue faktiskt moderatorerna+Admins ta sig tiden att kontakta personen via PM så att man slipper bli uthängd i tråden. Då skulle man säkerligen kunnat editera inlägget till ett något mer vettigare svar!
Sparkfot besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2006-03-15, 15:08   #2
Mazz
Hedersmedlem

Reg.datum: Sep 2001
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Sparkfot
Då skulle man säkerligen kunnat editera inlägget till ett något mer vettigare svar!
Det är väl det som är poängen med hela resonemanget... Varför editera ett inlägg "till ett vettigare innehåll"??? Inlägget är ju redan gjort och svar och diskussionen efter det förda utifrån det inlägg som redan är gjort.

Som sagt, bättre tänka efter före en post än att försöka skruva till historien, det blir kanske bättre för dig, men inte för tråden i helhet. Den här tråden är ju inte särskilt lysande nu, eller hur...

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-03-15, 15:26   #3
Sparkfot
Medlem

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Mazz
Det är väl det som är poängen med hela resonemanget... Varför editera ett inlägg "till ett vettigare innehåll"??? Inlägget är ju redan gjort och svar och diskussionen efter det förda utifrån det inlägg som redan är gjort.

Som sagt, bättre tänka efter före en post än att försöka skruva till historien, det blir kanske bättre för dig, men inte för tråden i helhet. Den här tråden är ju inte särskilt lysande nu, eller hur...
Det har viserligen rätt i men det är rätt surt att behöva bli uthängd så tydligt av admin i tråden,då det vore lättare att ta det via PM så att man kan ändra sitt svar till något som innehåller sunt förnuft tyvärr verkar det inte framgått än utan att hänga ut användarna i trådarna är helt OK enligt dom så, i annat fall kan dom jue ändra inlägget så att det blir som dom själva vill och sedan skicka ett pm där det står klart och tydligt om varför dom gjort det osv... Men för att inte få detta till en Ot diskution alternativ chatt diskution så föreslår jag att vi stryker ett sträck över det som har hänt och hoppas att Admin+moderatorerna slutar med att hänga ut folk i trådarna för det var där det "galna" började från början och använder Pm funktionen nästa gång de har några synpunkter på ens inlägg så man kan ändra dom efter man har tänkt först! Detta var min åsikt om det hela iallafall!
Sparkfot besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-03-15, 15:34   #4
Fredrik
Admin & STW-member

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Det finns betydligt FLER än du Sparkfot som gått in och redigerat sina inlägg. Det verkar vara vanligare ju yngre användaren är. Vill du ha namnen på de 4-5 användarna jag avser ska du få detta så du är inte ensam dock var det du som fick bägaren att rinna över...

Precis som Mazz skriver verkar man tro att bara man fixar sitt eget inlägg så löser sig allt vilket det inte gör. Tråden blir oläslig och folk undrar vad som sker och vad folk egentligen svarar på. Jag har svårt att se varför man ska in och pilla i ett inlägg och ändra inlägget till en helt annan text. Det löser ju som sagt inte det hela. Poängen med mitt inlägg där jag sa att det liknande en chatt här var att man skulle tänka efter i fortsättningen.

Senast redigerad av Fredrik den 2006-03-15 klockan 15:37.
Fredrik besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-03-15, 17:03   #5
Sparkfot
Medlem

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik
Det finns betydligt FLER än du Sparkfot som gått in och redigerat sina inlägg. Det verkar vara vanligare ju yngre användaren är. Vill du ha namnen på de 4-5 användarna jag avser ska du få detta så du är inte ensam dock var det du som fick bägaren att rinna över...

Precis som Mazz skriver verkar man tro att bara man fixar sitt eget inlägg så löser sig allt vilket det inte gör. Tråden blir oläslig och folk undrar vad som sker och vad folk egentligen svarar på. Jag har svårt att se varför man ska in och pilla i ett inlägg och ändra inlägget till en helt annan text. Det löser ju som sagt inte det hela. Poängen med mitt inlägg där jag sa att det liknande en chatt här var att man skulle tänka efter i fortsättningen.
Men då kan vi jue säga såhär: Jag ska i fortsättningen tänka till innan jag postar ett svar,det var ett misstag och händer lätt men jag ska tänka till en gång till innan jag postar ett svar nästa gång för att tråden inte ska bli som en chat mellan 2 personer och så kanske vi kan dra ett sträck över det som har hänt och återgå till topic? Hoppas du och främst lokförarn godtar förslaget.
Sparkfot besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-03-15, 15:35   #6
DJTimboy
Medlem

Reg.datum: Mar 2002
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Sparkfot
Det har viserligen rätt i men det är rätt surt att behöva bli uthängd så tydligt av admin i tråden,då det vore lättare att ta det via PM så att man kan ändra sitt svar till något som innehåller sunt förnuft tyvärr verkar det inte framgått än utan att hänga ut användarna i trådarna är helt OK enligt dom så, i annat fall kan dom jue ändra inlägget så att det blir som dom själva vill och sedan skicka ett pm där det står klart och tydligt om varför dom gjort det osv... Men för att inte få detta till en Ot diskution alternativ chatt diskution så föreslår jag att vi stryker ett sträck över det som har hänt och hoppas att Admin+moderatorerna slutar med att hänga ut folk i trådarna för det var där det "galna" började från början och använder Pm funktionen nästa gång de har några synpunkter på ens inlägg så man kan ändra dom efter man har tänkt först! Detta var min åsikt om det hela iallafall!
Men snälla Sparkfot, är det verkligen såååå farligt att Fredrik säger till dig att börja tänka på det du skriver innan du postar?
DJTimboy besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:54.