![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#26 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 502
|
![]()
Tack för kommentarerna!
![]() ![]() Jättelite kvar nu att göra, kom nån rutt ivägen bara... Men, snart klart... ![]() Ja, det är ju en balansgång det där med texturer och jag har väl testat mig fram lite granna. Ett stationshus, som är lite av ett centrum för en ort, i synnerhet i våra virtuella världar, har jag ansett att det kan få "kosta" lite mer än övriga byggnader, vad gäller texturer och polygoner. Trots det, så har jag inte märkt nån speciell hit på fps-en, faktiskt. Sala består idag av 3st 1024-texturer, som i LOD-nivåerna reduceras till lägre upplösning succesivt. Polygonmässigt är den inget monster, ligger på 2100 stycken idag. Naturligtvis rasar en hel del sen genom LOD-nivåerna. Den största enskilda polygon-konsumenten på huset är de 12 lamperna, som är helt glob-formade... Ett stationshus förekommer ju definitivt bara en i varje scen, så polygon-antalet är ju i sammanhanget ingen resurskrävande faktor, utan det är texturerna som är. Det jag har kvar är bara en sida som ska städas i texturen, samt att jag ska hänga på lite stuprännor. Mera polygoner, men va f.. ![]() |
![]() |
![]() |