Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-02-01, 21:47   #7
Rojje
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Jan 2002
Ort: Stockholm
Inlägg: 732
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rc1166
Ett par små kommentarer.
Det finns ingen anledning till att låta stolparna byta sida bara för att ha dom på utsidan i en kurva.
Ofta så dras hjälpkraft och återledning under rälsen i liknande situationer.
Nja Kenny. Vet inte om jag instämmer helt. Stolparna byter faktiskt sida, inte vid varje kurva, men om det är skarpa kurvor (gäller enkelspår) sker det relativt ofta. Återledaren slängs över kontaktledningen i dom flesta fall. Hjälpkraften med större spänning brukar också slängas över, ibland som kablar iställer för blanktråd. Under viadukter brukar den också få övergå till kabel. Under rälsen kanske den går vid större övergångar men inte jämt.
Detta är det jag sett, runt Stockholm och andra delar av landet när man åkt med kollegor.
__________________

M.v.h Rojje

Senast redigerad av Rojje den 2006-02-01 klockan 21:57.
Rojje besöker inte forumet just nu   Svara med citat
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:09.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009