![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2005
|
![]()
Som rubriken ovan lyder så har jag nu bifogat eng filen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: May 2005
|
![]()
Nä, det är inget fel på eng-filen.
Tror att det kan vara .sd filen. Fråga har du byt namn på .ace filerna? _______________________________ Om inte gör så här. Byt namn på s. & .sd , eng. filen till det du vil ha. Ändra namnet på s. filen i sd. filen. Alltså öppna den och byt namn på raden där det står shape ( x10a.s till det du har. Byt sedan namn i eng filen på WagonShape ( X10a.s ) till det du vill ha och Wagon ( X10a) till det du vill ha och sist Name ( "X10" ), det var allt. TW |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Så vitt jag förstår ser .eng-filen rätt ut. Den hänvisar till en .s-fil med samma förnamn. Det ska även finnas en .sd-fil med samma förnamn.( NT_X10.s resp NT_X10.sd). I .sd-filen ska finnas en hänvisning till .s-filen i början av texten, det är bara en liten fil.
Jag har bytt namn förut och det har gått bra. Pierre: jag vet inte vad du menar med consist editor, jag använder enbart conbuilder, alternativt ändrar jag direkt i .con-filen. Hälsningar Olle M |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Detta står i eng-filen:
WagonShape ( NT_X10a.s ) Heter s-filen likadant? Jag frågar eftersom eng-filen har ett mellanslag i namnet, istället för ett _. Hade vart lättare att kolla om allt stämmer, om du zippat alla filerna (utom ace-filerna)! elektro: Consist Editor finns (lite gömd) i Activity Editorn. Men programmet conbuilder funkar ju också att göra consists med (och är lättare!).
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Jag har läst både i uk-trainsim och i steam4me att det är väldigt noga med att man har rätt stora och små bokstäver vid skrivningen av filnamnen. Annars kan det bli så att MSTS inte hittar filerna.
/OM |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() Senast redigerad av Sparkfot den 2006-02-02 klockan 20:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Hedersmedlem
|
![]()
Ingen av sd-filerna har du ändrat i. Och NT X10a.eng och NT X10a.s har mellanslag i namnet.
MSTS hittar helt enkelt inte filerna! Lägg till denna rad ovanför Light-sectionen i eng-filen, för att kunna load/unload passagerare: PassengerCapacity ( 100.0 )
![]() |
#8 |
Medlem
|
![]()
Hej.
Jag har kollat i filerna. Du borde nog ändra så att du har 'underscore-tecken _ ' på alla ställen så att det inte blri några mellanslag. Men i .sd-filerna har du skrivit fel namn på hänvisningen till .s-filen, nsl_X10 i stället för NT_X10. /OM |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]() Citat:
Wordpad? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Hedersmedlem
|
![]()
Öppna alltid eng-, wag-, s- och sd-filer med Wordpad!
Är s-filen komprimerad, så får man göra den okomprimerad först med Shape File Manager (eller Zipper som finns i TK_Utils!).