![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#36 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2005
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 809
|
![]()
Ser ju väldigt lovande ut detta faktiskt!
Nyckeln till framgång hos "den stora massan" är nog just enkel spårläggning och rutt/världbygge. Blir det sen en skapligt öppen simulator med xml och möjligheter att skapa/skripta egna signalsystem osv så kan det bli riktigt bra. Modern grafikmotor med dynamiskt ljus har ju saknats länge hos tågsim, jämför med de flesta FPS-spel senaste åren. Kanske 2006 blir riktigt kul i tågsimvärlden ändå ![]() Något jag inte hört ett dugg om men som jag personligen skulle sakna är: 1. Möjlighet att schemalägga/scripta ett antal AI-tåg att köra automatiskt samtidigt som en själv. 2. Lastning/lossning av gods. Dom två sakerna är nog det jag skulle sakna mest ifrån trainz-världen om det inte kommer i Kuju.
__________________
/MVH Patrik ![]() |
![]() |
![]() |