Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Allmänt > Allmänt om tågsimulatorer

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-01-08, 19:55   #36
Deskgrunt
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Jan 2005
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 809
Standard

Ser ju väldigt lovande ut detta faktiskt!

Nyckeln till framgång hos "den stora massan" är nog just enkel spårläggning och rutt/världbygge. Blir det sen en skapligt öppen simulator med xml och möjligheter att skapa/skripta egna signalsystem osv så kan det bli riktigt bra.

Modern grafikmotor med dynamiskt ljus har ju saknats länge hos tågsim, jämför med de flesta FPS-spel senaste åren.

Kanske 2006 blir riktigt kul i tågsimvärlden ändå

Något jag inte hört ett dugg om men som jag personligen skulle sakna är:

1. Möjlighet att schemalägga/scripta ett antal AI-tåg att köra automatiskt samtidigt som en själv.
2. Lastning/lossning av gods.

Dom två sakerna är nog det jag skulle sakna mest ifrån trainz-världen om det inte kommer i Kuju.
__________________
/MVH Patrik
Deskgrunt besöker inte forumet just nu   Svara med citat
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:38.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009