![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Senior Member
Reg.datum: Dec 2003
|
![]()
Japp hela autobahn var uppbyggt av stora betongblock med skarvar av någon svart gegga, fortfarande så utgör denna typ av autobahn en stor del av dom Östtyska autobahn-näten. Oerhört slitstarka, men inte så värst bra när det regnar ute.
Ja det var ju en rädsla som folk hade mot allt som hette staten. Men hade man blivit utsatt för ett brott och var en laglydig medborgare så fick man å andra sidan hjälp av polisen, det får man ju knappast idag.
![]() |
#2 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Hur var det med öst-tyska flaggan? Fanns den bara vid myndigheter eller fanns den även hissad hos vanligt folk? Undrar för att jag har en animerad sån! Måste bara fråga byggaren, om jag får använda den...
Alla tips är värdefulla, då det inte finns så himla mycket bilder ifrån DDR. Tack på förhand!
![]() |
#3 | |
Senior Member
|
![]() Citat:
Men det är klart förekom säkert någonstans, men jag känner ingen som hade flagga i sin trädgård. Men jag tycker ändå att du ska sätta ut lite flaggor här och var, det blir lite fin kryddning ![]()
![]() |
![]() |
#4 |
Hedersmedlem
|
![]()
Tack igen Björne! Förstod nästan det var nått sånt, eftersom man inte sett flaggan på dom flesta bilder därifrån...lite tråkigt.
Har gjort lite fler skyltar...
![]() |
#5 |
Hedersmedlem
|
![]()
Några till...
![]() |
#6 |
Hedersmedlem
|
![]()
Har ju glömt att visa hur autobahn ser ut nu... Försökte mig på skarvarna med svart "gegga", men det blev inte bra, så jag struntar i det.
![]() |
#7 |
Senior Member
|
![]()
Underbara bilder, inte för att man längtar tillbaka men visst är det en enorm klick nostalgi
![]() Ser mycket bra ut! Kommer du att använda dom Östtyska höghusen från smalspårsrutten?