![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
|
![]()
Hur gör man för att måla om de skyltarna. Jag har målat om dem i TGA Tools 2. Jag har gjort flera olika namn utav samma storlek på skylten bla 1000mm. Nu kommer problemet med hur jag ska göra för att det ska funka refilen.
Senast redigerad av Bengtel den 2005-12-20 klockan 19:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
|
![]()
Hej!
Ja sätta namn på dessa är inte så svårt i TGA tools....Det är värre att få ut de i rutten med olika namn.... Man får göra som så att man gör en ace-fil till varje ortnamn och sedan får man döpa om detta i shapefilerna.... Det är väl den närmaste förklaringen jag kan komma med med korta ord... MVH Kenneth
![]() |
#3 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Om det är ett objekt jag ska ha flera av, så lägger jag först det i en mapp på skivbordet. Sen kopierar jag det, till det antal jag vill ha.
Nästa steg är måla om dom och sen döpa om dom. Skyltar kan få heta skylt1, skylt2, skylt3 o.s.v. Alla filer måste döpas om på ett objekt (s-, sd- och ace-filen)! S-filen måste man också öppna med Shape File Manager (om den är komprimerad!?) och ändra till nya namnet, där det gamla står. Ace-filens/ace-filernas namn står i s-filen och ändrar man inte, så blir det fel. När det gäller ref-filen, så kopierar man bara ifrån ett annat objekt: Static ( FileName ( luggagebag1.s ) Class ( "Clutter" ) Align ( None ) Description ( luggagebag1 ) ) och ändrar FileName, Class och Description: Static ( FileName ( skylt1.s ) Class ( "Skyltar" ) Align ( None ) Description ( "Djungelberga" ) ) OBS! FileName måste ha s-filens namn! Lycka till
Mvh Pirpen Senast redigerad av Pierre den 2005-12-21 klockan 07:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
tack för svaren det är nu fixat
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Hej!
Som jag förklarade i ett mail till Begtel så kommer jag att se om man kan plocka ut det som finns i NDK...Där finns något som man är mycket användbart till skyltar.. Får se om jag hinner med detta innan nyår... MVH Kenneth