Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2005-11-17, 18:10   #9
Mazz
Hedersmedlem

Reg.datum: Sep 2001
Standard

Jaha.

De va ju en deprimerande tråd, det här... Men, allt roligt har väl ett slut, antar jag... Frågan jag ställer mig lite granna själv, hur man ska satsa sina begränsade timmar på tåg-sim-hobbyn... Med familj, jobb som egen företagare, hus så blir tillgänglig tid att göra saker till MSTS begränsad, men har gett mig 17 på att få ut lite saker, med GDSJ som det mest omfattande projektet just nu. Helt klar, förutom lutningsvisare och alfatest. Frågan jag ställer mig själv är dock om man ska fortsätta satsa timmarna på att få ut nått, vilket jag ju kanske inte har varit bäst på, eller om jag ska vara självisk och roa mig med det som ligger varmast om hjärtat inom tågsim just nu, LLJ och 3D-fordon. Inget av dessa kommer ut inom nån överskådlig tid, men är roligare för mig att pyssla med, även om ni har tröttnat på o se rapporter från sånt trams. Men varför satsa värdefulla timmar på att få ut saker, om ändå ingen kommer använda dom?

Men, det ligger ju en hel del i vad ni säger. MSTS går på krycker. Fast, den inte behöver göra det, egentligen. Finns mycket kvar att utveckla och ge, bara nån orkar bry sig. Konstaterade just i arbetet med lutningsvisarna att det går att ge de olika LOD-nivåerna andra texturer t.ex än i den närmaste. vad betyder det då? Jo, att det utan vidare går att höja kvaliteten generellt på skapade objekt, vilket i sin tur ökar verklighets-känslan. LOD är inte ens särskilt väl använt, så bara att utnyttja det kan höja kvaliteten på MSTS några snäpp uppåt, med bibehållen eller bättre fps. Men, vem bryr sig, MSTS är ju slut.

TMTS har ju sedan länge utlovat "förvaltning" av det material som MSTS har skapat. KRS vet vi inget om än, på den punkten. Det finns väl ingen som på fullt allvar tror att någon av dessa nya skulle vara sämre än MSTS, utvecklad för 5-6 år sen??? TMTS i sig borde vara en injektor för att bygga vidare i MSTS i min värld. Skulle jag inte veta att det fanns avsättning för det man jobbar i MSTS nu i en senare plattform, skulle nog inte jag hållt på med MSTS längre heller... Men, att förvalta MSTS stuff är ju för en ny tillverkare på plan ett både smart och intelligent drag, då det blir en flygande start. Men, vem bryr sig? MSTS är ju slut.

För mig har väl tåg-simmandet även blivit ett sätt att utöva en järnvägshobby. Och, jag känner mig inte på långa vägar klar med att göra saker inom MSTS, detta oavsett vad som händer utanför MSTS värld. MSTS blir inte sämre för det.

Mazz, som sitter på kammaren o funderar på vad som ska komma på agendan i kväll.. Man kanske ska hyra en film?

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:15.