![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#6 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2005
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 809
|
![]()
Hittade tråden om chunky-mesh och mappning av texturer här:
http://forums.auran.com/TRS2004/foru...ht=chunky+mesh CCG 1.04 har info om det med men man måste tydligen ta hänsyn till hur pixlarna flyttas beroende på värdena enligt tråden ovan. Angående prestandan så är det nog inte bara antalet polys som gör skillnaden utan Trainz grafikmotor är nog helt enkelt bättre på att rita ut chunky-mesh än spår med vanlig mesh.
__________________
/MVH Patrik ![]() |
![]() |
![]() |