| 
	
| Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. | 
		
			
  | 
	|||||||
![]()  | 
	
	
| 
		 | 
	Ämnesverktyg | Visningsalternativ | 
| 
			
			 | 
		#1 | 
| 
			
			 Nybörjare 
			
			
			
			Reg.datum: Jul 2004 
				Ort: ,  , Sweden. 
				
				
					Inlägg: 73
				 
				
				
				
				
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			RC6+WL1+WL1+BF4+R4+BC2+WL1+WL5+S11 
		
		
		
		
		
		
		
	Är det nån som tycker att det här consistet är bra. Ett perfekt nattåg  | 
| 
		 | 
	
	
	
		
   
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#2 | 
| 
			
			 Admin & STW-member 
			
			
			
			Reg.datum: Aug 2001 
				Ort: ,  , Sweden. 
				
				
					Inlägg: 5 814
				 
				
				
				
				
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Ett tips i bästa välmening. 
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
		
	Där det står "Subject" eller "Rubrik" när du skapar ett nytt ämne... skriv en passande rubrik om vad ämnet eller frågan handlar om. Att skriva sitt nick är inte sådär jättelyckat  
		 | 
| 
		 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#3 | 
| 
			
			 Nybörjare 
			
			
			
			Reg.datum: Jul 2004 
				Ort: ,  , Sweden. 
				
				
					Inlägg: 73
				 
				
				
				
				
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			sorry tänkte mej inte för
		 
		
		
		
		
		
		
		
	 | 
| 
		 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#4 | 
| 
			
			 Moderator 
			
			
			
			Reg.datum: Dec 2002 
				Ort: Jönköping 
				
				
					Inlägg: 2 867
				 
				
				
				
				
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Hej! 
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
		
	Förstår inte syftet med tråden? Undrar du om det är ett verklighetstroget tåg eller om vi andra skulle vilja se den sammansättningen? Kanske ingetdära?  
		 | 
| 
		 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#5 | 
| 
			
			 Medlem 
			
			
			
			Reg.datum: Sep 2005 
				
				
				
					Inlägg: 1 686
				 
				
				
				
				
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			vr98olli, Han frågar jue om det är någon som tycker att det "consistet" han har skapat är bra! Han vill bara ha lite beröm  
		
		
		
		
		
		
		
	 
		 | 
| 
		 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#6 | 
| 
			
			 Medlem 
			
			
			
			Reg.datum: Mar 2002 
				Ort: jokkmokk,  ,  . 
				
				
					Inlägg: 1 066
				 
				
				
				
				
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Vilket årtal och vilket bolag för det första?
		 
		
		
		
		
		
		
		
	 | 
| 
		 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#7 | 
| 
			
			 Skånsk användare 
			
			
			
			Reg.datum: Oct 2002 
				Ort: Hässleholm 
				
				
					Inlägg: 1 518
				 
				
				
				
				
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Låter som mitten av 90-talet och ett SJ-tåg...
		 
		
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
		
		
		
		
	/Erik Götborg  | 
| 
		 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#8 | 
| 
			
			 Medlem 
			
			
			
			Reg.datum: Mar 2005 
				
				
				
					Inlägg: 88
				 
				
				
				
				
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Det finns nog inget perfekt nattåg... 
		
		
		
		
		
		
		
	Men om man skulle fösöka sig på en realisisk tågsammansättning av, låt säga gamla Nordpilen 94:an, eller Lapplandspilen, 756, på 70 talet-80 talet såg dom ut ungefär så här; RC ,F eller Ma+WL+WL+WL+WL+RB+B+BC+BC+BC+BC Underlitteran kunde variera, tex BF1, WL3 osv. Det viktiga var principen; Sovvagnar för sig, sittvagnar för sig , servering i mitten av tåget, sedan lliggvagnar, och i ena ändan resgodset. Detta för att slippa onödigt spring i tåget. Dessutom kunde det finnas, speciellt i nattågen G-Cst ett antal DF vagnar för postens räkning. Dessa gick oftast först i tåget från G resp sist i tåget från Cst. Detta för att ej hindra resenärerna vid loss o last. Kanske någon vagn fel, men minnet bleknar sedan man själv växlade ihop och tjänstgjorde på dessa tåg. Fördelen med MSTS är att endast fantasin stter gränser Lasse J  | 
| 
		 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 |