![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]()
Aha, då förstår jag... Jag gissar att JBJ ändå va ganska knepig att signal och tavelsätta, då den byggde helt på originalruttens milt sagt knepiga spårläggning, med plötsliga skarpa kurvor och plötsliga lutningsförändringar... Inte lätt att göra vettig tavelsättning då... För mig va JBJ väldigt mycke föregångare vad gäller svensk rutt, så all heder till de byggare som kämpade med den!
He hum... ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
|
![]()
Ett annat problem med JBJ är väll att det finns ett antal signaler som inte vill visa grönt. Det beror inte på mötande tåg utan något annat.
Magnus |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Hawk uppdaterade JBJ och jag skulle sätta ut signaler på den, detta var förra året. Tyvärr så stannade arbetet av från min sida efter en djup negativ trend när det gällde route editorn. Sedan gick hårddisken sönder och nu är den borta. tyvärr.
![]() |
#4 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2002
|
![]()
Hej,
jag letar också efter en lång enkelspårig rutt! Whitefish 4 har jag varit inne på att modifiera lite; fler mötesstationer, svenska signaler och hastighetstavlor. Tyvärr så går det inte att göra rebuild på den och det bör det väl göra om man ska mecka med den? Finns det någon som har koll på vad man gör för att hitta de problem som gör att det inte går att göra rebuild? EDIT: Några av problemen med rebuild har jag lyckats hitta men det jag går bet på är när rebuild inte kraschar utan bara fortsätter ut i tomma intet... Vad gör man då? Mvh Mikael Senast redigerad av mikael512 den 2005-10-17 klockan 17:19. |
![]() |
![]() |