![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Min leverans av Trs2006 fastnade i tullen på Arlanda beroende på att Auran satt värdet på försändelsen till 5 AUD = 30 SEK. Detta trodde inte de "övernitiska" tullarna på, utan skickade ett brev där jag skulle verifiera beställningen genom att "faxa" in beställningbekräftelsen från Auran. Så gjorde jag vilket resulterade i att jag ( 1 vecka försenat) fick lösa ut försändelsen med 184 SEK ( 121 kr moms på 484 kr + "expeditionsavgift 63 SEK). Mina tidigare beställningar har kommit i brevlådan utan problem.
När man nu ändå, i sin iver att få spela TRS2006, löste ut försänelsen, visar det sig att man behöver 512 MB ram. Jag har inte det, och tänker inte utöka till det, bara för att få spela en dyr, urdum simulation av imiterade tågrörelser på en landskap, som egentligen inte liknar det jag ser i verkligheten! Och härmed FINITO! PS. Jag skickar detta översatt till Auran. D.S
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2002
|
![]()
Otur... Men 512mb ram brukar annars vara minimum idag, helst bör man ha 1Gb eller tom mer ändå. Mao borde du överväga skaffa det i vilket fall som helst, minnespriserna är iaf rätt hyggliga fortfarande (har gått upp lite sen jag köpte min pc 3 månader sedan)
![]() |
#3 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Tråkigt!
Men som tufftuff säger, så behövs minst 512 MB för det mesta idag (speciellt om du har XP) och minne är ju inte så farligt dyrt... Jag har 1024 nu och det gjorde underverk för datorn!
![]() |
#4 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
|
![]()
Jag förstår inte varför Auran ska få skäll för detta.
Dom har ju faktiskt gått ut med produktinformation om detta.
![]() |
#5 | |
Veteran
|
![]() Citat:
vad menar Du med "inte så farligt dyrt"? Har Du fru, barn, trädgård, bredband, TV3, Canal xxx, Digitalbox, bil, båt, sommarstuga, m.m.?
![]() |
![]() |
#6 | |
Veteran
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#7 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
|
![]() Citat:
http://www.auran.com/TRS2006/
![]() |
![]() |
#8 | |
Veteran
|
![]() Citat:
kan du vara lite mer specific? Jag hittar inte detta?
![]() |
![]() |
#9 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]()
Home -- productinfo --- sen längst ner på sidan...
Precis som Bengan visade... |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Niträknare & STW-member
|
![]()
Jag kan förstå att du retat upp dig på att du inte läst ordentligt om vad som gäller. Att sedan dra samma visa på Aurans forum klockan 04:35 på morgonen och sedan skriva igen 25 minuter senare och kräva ett svar är väl magstarkt.
Jag föreslår att du lugnar ner dig innan du skriver igen.
![]() |
#11 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2005
|
![]()
Men som sagts innan, detta kan du väl inte klandra Auran för?
![]() Möjligen om de deklarerat fel värde på paketet, hur detta påverkar tullen har jag ingen aning om. Mitt paket kom bland de första så jag hade inga såna problem. Trots allt är det ju upp till dig att kolla produktinfo innan man beställer. Angående minnen vara dyrt eller inte så beror det ju helt på vad man prioriterar i livet. Jag har varkens båt eller sommarstugan men har dock 1 GB minne i datorn...
![]() |
#12 | |
Medlem
Reg.datum: Aug 2005
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Medlem
Reg.datum: Sep 2003
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2005
|
![]()
Tråkigt. Men jag måste säga att jag tycker att många av Aurans arbeten och framför allt materialet på STW är riktigt lyckade. Se bara på tuff tuffs 80-talare på Svenska Tåg 2005 tex.
Senast redigerad av Isak3 den 2005-09-28 klockan 15:48. Anledning: Fått nya kunskaper av Fredrik om vilka som ligger bakom ST2004-05 |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Admin & STW-member
|
![]()
Ett förtydligande. Det är inte STW som gjort just 80-talsvagnarna. Det är tuff-tuff här på forumet. STW samlade dock ihop en massa addons (varav en del är STWs egna material) till ST2005
|
![]() |
![]() |