| 
	
| Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. | 
		
			
  | 
	|||||||
![]()  | 
	
	
| 
		 | 
	Ämnesverktyg | Visningsalternativ | 
| 
	 | 
| 
			
			 | 
		#1 | 
| 
			
			 Hedersmedlem 
			
			
			
			Reg.datum: Jan 2005 
				Ort: ,  , Sweden. 
				
				
					Inlägg: 809
				 
				
				
				
				
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Ett fel på texturen på tom-sa's korsningar. Bara på dem med trafikljus. 
		
		
		
			Felmeddelandet CMP ger: Kod: 
	Warning: Texture 'asphalt_1_8m_sidewalkboth_t_zebra/swe_road_mod1_fodgænger.texture' is missing or could not be loaded for mesh 'content 4bckk6kn1037/Asphalt_1_8m_sidewalkboth_t_zebra/Asphalt_1_8m_sidewalkboth_t_zebra.im'. Make sure the file is present in the working directory. Warning: Texture 'asphalt_1_8m_sidewalkboth_t_zebra/swe_road_mod1_fodgænger.texture' is missing or could not be loaded for mesh 'content 4bckk6kn1037\Asphalt_1_8m_sidewalkboth_t_zebra\Asphalt_1_8m_sidewalkboth_t_zebra.im'. Make sure the file is present in the working directory. Error: The tag 'as-is"' is not permitted within this container. (Container type 'mocrossing') Error: Unable to load animation file 'content 4bckk6kn1037/Asphalt_1_8m_sidewalkboth_t_zebra/anim.kin' (no resource). Error: Unable to load animation file 'content 4bckk6kn1037\Asphalt_1_8m_sidewalkboth_t_zebra\anim.kin' (no resource). 
				__________________ 
		
		
		
		
	/MVH Patrik  
			 | 
| 
		 | 
	
	
	
		
   
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#2 | 
| 
			
			 STW-member 
			
			
			
			
	 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			hm de där felen du posta i denna tråden om spåren, enlength, repeats m.m. skulle kunna orsaka problem om de har fel värden. Om någon luskar ut vilka tags som krävs och vad de betyder skulle jag kunna uppdatera mina configar och släppa ny version (om det löser problemet). 
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
		
	/Tomas  | 
| 
		 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#3 | 
| 
			
			 Hedersmedlem 
			
			
			
			Reg.datum: Jan 2005 
				Ort: ,  , Sweden. 
				
				
					Inlägg: 809
				 
				
				
				
				
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Har hittat en sak till tror jag. 
		
		
		
			Den dynamiska hastighetstavlan till växlar, skall man inte ha en inställning för vilken växel den skall "titta på"? Jag får endast 3 val i html-rutan: - Växeltyp - Hastighet 1 - Hastighet 2 När jag placerat ut en sådan och lägger om någon växel på banan så får man ett skriptfel, se nedan. Har provat att döpa växlar osv men kan ändå inte få något val. - Angående spåren: Någon som vet om uncached_alphas 1 kan påverka prestandan negativt så man får det ryck jag upplever vid laddning av en ny spårbit efter nästa splinepunkt? 
				__________________ 
		
		
		
		
	/MVH Patrik  
			 | 
| 
		 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#4 | 
| 
			
			 STW-member 
			
			
			
			
	 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			döp dynamic speedboarden till "junction [01]" precis som med mina detaljerade växlar. Du ska bara få tre val i html rutan, den första för att kunna avgöra växelns läge i scriptet, nästa är hastigheten för rakspåret, och sist hastigheten för om växeln är omlagd. 
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
		
	/Tomas  | 
| 
		 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#5 | |
| 
			
			 Hedersmedlem 
			
			
			
			Reg.datum: Jan 2005 
				Ort: ,  , Sweden. 
				
				
					Inlägg: 809
				 
				
				
				
				
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 Citat: 
	
 ![]() 5 min senare... Japp nu funkade det! Gonatt yxskaft... När du läst detta så kan vi radera dessa 3 inlägg...              
		
				__________________ 
		
		
		
		
		
			/MVH Patrik  
			Senast redigerad av Deskgrunt den 2005-10-01 klockan 14:33.  | 
|
| 
		 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#6 | 
| 
			
			 Medlem 
			
			
			
			Reg.datum: Mar 2003 
				Ort: Kista, Sweden. 
				
				
					Inlägg: 763
				 
				
				
				
				
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Efter att lagt in allt materal i 2006 kunde jag köra utan spår nu när jag har tagit bort ikonraden i dom 5 spårtyper jag använt har spåren kommit tillbaks i surveyor men när jag skall köra slocknar hela spelet med felmedelande???
		 
		
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
		
		
		
		
	hgkn@bahnhof.se  | 
| 
		 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#7 | 
| 
			
			 Medlem 
			
			
			
			Reg.datum: Mar 2003 
				Ort: Kista, Sweden. 
				
				
					Inlägg: 763
				 
				
				
				
				
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Har gått igenom en del material och rättat fel. Det vanliga tycks vara att beskrivningstexter och liknande som inte är inom " " tecken läses av spelet och då blir det fel. Till vänster i configen skall alltså bara sånt som har med objektet att göra stå. Även har jag upptäkt att Light 1 inte får förekomma i groundtexture dok. (Nu har f-n själv kommit igång)
		 
		
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
		
		
		
		
	hgkn@bahnhof.se  | 
| 
		 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 |