![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
|
![]()
Hej!
Hur i hundans skall man få detta lilla program till att fungera??? ![]() Har gjort som det står i textfilen och lagt det på rätt ställe. Det fungerade en gång, men sedan när jag skulle använda det igen så funkade det inte. Skall man installera något annat till detta? Tex Net Framework eller vad? Stänga av brandvägg, virusprogram? Jag blir inte klok på detta, så jag gav upp till sist... (: Det är ju ett rätt så viktigt program för byggare av både det ena och andra. MVH Kenneth
![]() |
#2 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Samma sak för mig! Det funkade en gång och nästa gång jag installerade det funka det inte!????
Så nu använder jag Zipper som finns i TK_Utils för att öppna s-filer. Sen kan jag använda SFM för att ändra i s-filen, t.ex. vända eller krympa modellen m.m. Är det bara namnen på ace-filerna som ska ändras, behöver jag inte SFM alls numera!
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]()
SFM använder sig utav FFEDIT i MSTS Utils mappen för packa och packa upp filer. Om du tagit bort denna eller flyttat MSTS till en annan folder än där det installerades så fungerar inte SFM.
SFM behöver inte .Net eller liknande utan körs helt och hållet i webbläsaren med JavaScript (ej att förväxla med Java). Enda som kan påverka själva det verktyget är säkerhetsinställningar i webbläsaren. Om du bara ska ändra texturnamn eller liknande kan man också använda programmet Archibald som också följer med TK_Utils. Det jobbar direkt på den komprimerade filen så du slipper jobba i flera steg (packa upp, redigera och packa igen). Mvh Anders |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Hej!
Jag fick det till att fungera... Jag gjorde som så att jag tog hem det på nytt (går snabbare än att leta på skivor) och la in det på nytt. Och ta mej tusan, då fungerade det... Där finns ju en del funktioner i detta lilla program som man gärna vill komma åt... Men om det fungerar nu det vet jag inte...Det är skumt litet program. MVH Kenneth