Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > Landskapsdesign - MSTS / Open Rails

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2005-08-15, 15:13   #1
Olaf Lindström
Moderator
 
Reg.datum: Dec 2002
Ort: Jönköping
Inlägg: 2 867
Standard

Jo, det märkte jag!
Hoppas du är lika effektiv att bygga och att livet ger dig mycket tid att bygga!
Lycka till!
__________________
Mvh: Olaf Lindström, Moderator Svenska 3d-tåg,forumets regler
Olaf Lindström besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2005-08-16, 21:31   #2
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 502
Standard

Några stämmningsbilder, norra station och hamnen nu gantry-satt o klar.
Bifogade bilder
     
__________________
/Mazz

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-08-16, 22:26   #3
knebert
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2003
Ort: Nol
Inlägg: 1 151
Skicka ett meddelande via MSN till knebert
Standard Kanon!!!

Hej!

Jag har berömt denna rutt innan, men mina rosor tar ej slut

Tycker det ser helt suveränt ut. Jag kommer lätt att bygga på denna bana. Jag har en del ideér som kan blomma ut på denna bana...(Bara jag får Re till att fungera )

MVH Kenneth
__________________
MFF SM-Guld 2010?? Javisst blev det så!
knebert besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-08-16, 22:39   #4
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 502
Standard

Tack Kenneth, härligt att det finns ideer!

Hade två eftersläntarbilder som ville med och en bild på lutningen i rutten... På bibanan kommer det som mest att vara 20 promilles lutning och på stambanan 13 promille, med undantag för ett kortare där det är 18 promille. Borde således inte vara några större problem att övervinna dessa lutningar, även om banan ändå kommer sätta förarna som kör "riktigt" på lite prov, eftersom lutningar upp o ner är varierat, då det är en verklig terrängmodell det kommer ifrån.

I en annan tråd fick jag bra information om uppmärkningen av lutningarna oxå, så det ska finnas med skyltar på så rätt ställen som möjligt när rutten släpps. Ska faktiskt bli intressant själv att köra och utnyttja den informationen, tror jag...
Bifogade bilder
   
__________________
/Mazz

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-08-17, 10:31   #5
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 919
Standard

Ser mycket bra ut Mazz!

Ja, här är en som också kommer göra sin version av denna rutt. Och stationsnamnen har jag redan klara...
__________________
Mvh Pirpen
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-08-17, 10:38   #6
Basse
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2004
Ort: Stockholm
Inlägg: 797
Standard

Ser riktigt bra ut!
Jag har också en del idéer som jag ska testa på denna rutt.
Som Pierre har jag "nästan" alla namn klara.
__________________
/Tänk först. Tänk igen. Tänk igenom allt en gång till. Skriv sen.\\Basse
Basse besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-08-18, 01:07   #7
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 502
Standard

Härligt att höra att det funderas och finns ideer! På min sida kör jag så mycke det går, dock ska jag slarva iväg på en kort semester (oansvarigt, men men)... Några alfatestare vidtalade redan och en första leverans til dessa ska inte ligga allt för långt bort, där jag vill ha respons på spårläggning och gantrysarna i första hand. Både från järnvägsmässigt och/eller MSTS-bygg-mässigt perspektiv. Tror att testarna kommer komplettera varandra bra.

Den återkommande frågan då, när blir det release då. Hum, svarar inte på sånt... Men, för att ni ändå ska få en uppfattning, så bifogar jag här en aktivitetslista, där gröna fält är sånt som är klart. Hela fältet ska ju bli grönt förståss... Hoppas jag inte glömt nån åtgärd bara...

Jag har delat upp banan i trafikplats-koder, för dokumentationens skull. Ska inte gå in på djupet här hur det är gjort, men dessa kommer att användas i den dokumentation som kommer följa med rutten.

Tänkvärt kan väl vara att spårläggningen tror jag för den här rutten ändå tar upp kanske 90% av total tid, så i det perspektivet ser det väl inte så tokigt ut. Byter ut listan succesivt, så den som är intresserad får knalla tillbaka til den här posten. När alla är gröna, så är det ju betatest och den kan ju i sin tur naturligtvis generera nått ytterligare, vem vet...
Bifogade bilder
  
__________________
/Mazz

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se

Senast redigerad av Mazz den 2005-09-18 klockan 17:39. Anledning: uppdaterat progress.
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-08-19, 22:37   #8
Pursche
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Borlänge, , Sweden.
Inlägg: 1 808
Skicka ett meddelande via MSN till Pursche
Standard

Aaaahhhhhh Vill ha. Hur fick du till lutningen??????? (menar alltså bilden som visar hur mycket spåren lutar....)
__________________
M v h
/Pursche
Pursche besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:15.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009