![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#25 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 502
|
![]() ![]() Inte mycke kvar nu av spårläggningen, jobbar med hamnen i den norra delen av rutten. Som synes, så är det bra med spår vid änd-stationerna, så det är bara o gnugga geni-knölarna för att finna kul trafik-ide... ![]() ![]() Av spårläggning återstår då at bli klar med hamnen, industriområdet vid stambanan samt att sammanbindningsstationen ska justeras lite granna, så den fungerar bättre. En annan av de små stationerna ska oxå justeras då det blev för kort längd på mötes-spåren för at vara vettigt. Efter spårläggnmingen stundar trimmning av "vassa kanter" i terrängen, samt en grund-marktexturering. Den slipade ruttbyggaren kanske mark-texturerar själv, men i släppet så ska det vara så att man kan använda de som ligger. Sen är det bara signalsättningen som ska till... mmm... just det... Dokumentation oxå, förståss... En pdf-fil kommer med, som beskriver hur mina tankar har varit på stationernas uppbyggnad och spårens användning. det har ju legat till grund för hur spårplanen är llagd, så det kan ju vara bra att veta. Om du ruttbyggare sen vill använda spåren till annat, så är ju det bara att göra... Så här nära har det aldrig varit... Senast redigerad av Mazz den 2005-08-05 klockan 01:15. |
![]() |
![]() |