Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > Landskapsdesign - MSTS / Open Rails

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2005-07-24, 14:52   #1
Byggare Bob
Guest

Cool

Citat:
Ursprungligen postat av knebert
Hej!

Jag mailade till detta företag för att få reda på om det var freeware eller payware...Det kommer att bli payware och kommer att släppas detta år...Så nu är det slut på alla spekulationer om det blir verklighet eller inte...
Så den killen på det forumet kan numera dra något gammalt över sej...

MVH Kenneth
Tyvärr har det blivit flera pessimister på UKTrainsim-forumet angående denna rutt.

Jag misstänker "Engelska Avundsjukan", eller?

Bara för att några uppfinningsrika människor i Tyskland gör en bra tunnelbanerutt till MSTS...

Svara med citat
Gammal 2005-07-28, 21:42   #2
Byggare Bob
Guest

Smile Kontakt med TML-studios gav följande resultat...

Eftersom jag är en motståndare till att handla på nätet, så mailade jag TML-studios och frågade dem om det fanns möjligheter att köpa det i affärerna.

Här kommer svaret:

"Hallo Mr. (mitt namn),

thanks for your email and sorry that we answer so late. We hope you understand that we are very busy with the development of our product.

Our intention is, that the Add-On is also available in many countries. So at the moment we talk to several distributers about different possibilities and I am sure to find a way. Please be patient.

Have a very nice day!

Thomas Langelotz
TML-Studios"

Så det kommer nog att dyka upp i svenska spelbutiker också under året
  Svara med citat
Gammal 2005-08-27, 12:25   #3
Traingoal
Hedersmedlem

Reg.datum: Feb 2003
Hej.

Release i slutet av Oktober 2005.
http://www.tml-studios.com/
Berlin Subway.

Mvh.bengt

Nyheter kan läsas om Rollmaterial osv. till Berlin Subway.
http://www.tml-studios.com/index.php?id=91&L=1

Senast redigerad av Traingoal den 2005-09-07 klockan 21:04.
Traingoal besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-09-08, 06:42   #4
Byggare Bob
Guest

Thumbs up Nyheter....

Sedan 3/9 kan du följa med på en flashpresentation av vagnparken, och dessutom titta lite närmare på de olika inställningarna av denna add-on.

Man har tänkt på mycket genom ett specielllt "startprogram":

- för de som (ännu?) inte sitter med en monsterburk framför sig, bl a kan man justera olika parametrar såsom ljusstyrka på signalbilderna, antal passagerare på plattformarna osv.

Dessutom kan man med ett enkelt musklick i inställningarna ställa in "destinationsskylten" på tåget.

Men det jag finner mest intressant är att man utnyttjar det numeriska tangentbordets siffertangenter för hållplatsutropen.

RealModus, vad är det?

Man har i princip angett fysiska egenskaper för årstider och väder (ett exempel) och dessutom den tekniska kvalitén på vagnarna, d v s en utveckling av realismen.

Simulatorn ställer i läget "RealModus" in realismen på tåget avseende
banmotorer, kompressor, dörrar, strömskor, bromssytem, hur skitigt tåget är m m.

Har du "Türschliess-System" till t ex 80%, så har du m a o dörproblem i tåget, och kommer att bli försenad p g a det.
En nedsliten strömsko medför att tåget accelererar väldigt dåligt.

Besöker du verkstaden, så tar det 10(!) verkstadstimmar att reparera tåget (vi talar om riktiga timmar!).
Man har integrerat en kalender i simulatorn och verkstaden är bra öppen måndag - fredag
Det finns en verkstadsberedskap, dock bara i nödsituationer.

Om ditt valda tåg har sådana brister så det inte går att köra, så anges det i startprogrammet.
Antingen så väntar du tills tåget är reparerat i depån, eller väljer ett annat tåg!
Självklart kan du avaktivera denna funktion, men realism vill vi väl alla ha?
Kan tänka mig att det kommer att bli en hel del "consists" till och från i depån!

En MYCKET fiffig spelutveckling, nu är det bara inte tuta och köra!
Du måste alltså även hålla koll på den tekniska kvalitén på dina tåg, annars har du till slut inga tåg att köra!

Denna add-on är som ett "spel i sig", tycker jag, och jag väntar bara att få lägga mina händer över kontrollerveven och dundra iväg!!!

Mer info om dessa nyheter:
www.tml-studios.de

Senast redigerad av Byggare Bob den 2005-09-17 klockan 09:55.
  Svara med citat
Gammal 2005-09-08, 09:51   #5
Olaf Lindström
Moderator

Reg.datum: Dec 2002
Standard

Låter så otroligt bra att det bara måste testas!
Gammal 2005-09-16, 15:45   #6
Byggare Bob
Guest

Standard Release och förbokning av Berlin Subway...

Nu kan du förbeställa ditt exemplar av "Berlin Subway - mit der U-bahn durch Berlin" via Aerosoft.

Med risk för korspostning, så hänvisar jag till mitt inlägg under Nyheter:
http://217.197.57.186/forum/showpost...26&postcount=2
  Svara med citat
Gammal 2005-10-14, 23:52   #7
Byggare Bob
Guest

Standard Lite nya screenshots...

Snart släpper Aerosoft "Berlin Subway - with the subway trough Berlin".

Här är en länk till lite nya screenshots så länge.
Scrolla längst ner på sidan, så kan ni se bl a cabwiews och stadsbilder m.m.
Dessutom meddelas på Aerosofts forum att Beta-finaltestningen är avslutad och produktionen påbörjas nästa vecka!

Senast redigerad av Byggare Bob den 2005-10-15 klockan 00:02.
  Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:05.