![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2004
|
![]()
är det möjligt att byta bogies på tågen i TRS2004?
min rutt är helt smalspår 891mm... och jag har bogies som är i samma axelbredd.. går det isf att byta bogies så att normalspåriga vagnar kan bli smalspåriga?? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Tidigare Arvid Nilsson
|
![]()
Ja det går!
Bra du hittar en smalspårig boggie så ändrar du bara bogey kuiden i configen på den vagn du vill ha
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2004
|
![]()
jag är ganska nybörjare på det här.. så hur gör man det?
och hur vet jag vilken kuid den smalspåriga har? respektive normalspåriga... bogien, vagnen?? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Tidigare Arvid Nilsson
|
![]()
Hej
Jag kanske utryckte mig dåligt. Om du vet vem som har gjort något smalspårigt lok kan du gå in i World/dispather/downloads/ och leta reda på Trainz ID'n på personen som gjort tåget. Efter det vet du de första siffrorna i kuiden (exempel nedan). Då kan du lägga den i config filen på det tåg du vill ha (se nedan). Om du vill till exempel att Reginan ska bli smalspårig kan det se ut så här
Arvid Nilsson Senast redigerad av Arre den 2006-12-17 klockan 12:49. |
![]() |
![]() |