Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > Landskapsdesign - MSTS / Open Rails

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2005-07-11, 00:06   #1
Pierre
Hedersmedlem

Reg.datum: Aug 2001
Standard Otrolig...

...t-bane rutt på gång. Man tror inte sina ögon!!!! Jag hittade detta rutt-tips, när jag nyss kollade på uktrainsim´s forum...

Kolla här: http://www.tml-studios.com/
Gammal 2005-07-11, 01:35   #2
Basse
Medlem

Reg.datum: Jun 2004
Standard

Oj!
Är det fortfarande Mstst Ser ruggigt bra ut
Gammal 2005-07-11, 04:24   #3
Hawk
Veteran

Thumbs up

Hej

Jösses Amanda

Kan detta vara sant, de låter nästan för bra !!
Tänk om man kunde få tillbaka skaparglädjen igen, som ja tyvärr tappat.
Om allt stämmer och deras program blir tillgängligt, så kommer ju MSTS att bli som ett helt nytt spel(simulator)

Men ärligt talat,så tror ja inte på de innan ja sett de i verkligheten

EDIT

Det som imponerade på mej är inte att de va en tunnelbana, utan de man kunde läsa under rubriken DETAILS
Bifogade bilder

Senast redigerad av Hawk den 2005-07-11 klockan 21:12.
Hawk besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-07-11, 11:48   #4
Björne
Senior Member

Reg.datum: Dec 2003
Standard

Ja det var inte dåligt! Men på tal om otroliga spel rutter vill jag också pusha för Prags tunnelbana!

Men det kommer krävas en kraftfull dator för att köra båda dessa rutter. Men vad sjutton gör det!

http://metro.vlakpage.cz/ <---- Prag-rutten.
Gammal 2005-07-12, 00:25   #5
knebert
Medlem

Reg.datum: Mar 2003
Skicka ett meddelande via MSN till knebert
Thumbs up Impad

Hej!

Jag tycker detta ser helt fantastiskt ut...

Det skulle tydligen, vad jag kunde förstå, komma program ochså, eller är det bara banan???

Hur som helst, det är ett jäkla jobb som dom har lagt ner på denna rutt...

Och jag kan hålla med dej Mazz, den bilden du visar och när man går in på details, det är det som gör mej mest impad...

Jag hoppas verkligen att de program som dom har använt/använder till detta projekt blir till nedladdning...

MVH Kenneth
Gammal 2005-07-12, 01:11   #6
Pierre
Hedersmedlem

Standard

Jag gillar ju t-bane och spårvagnsrutter framför tågrutter... Men det som impar mest med denna rutt är hur dom byggt den (inte vad det är). Dom har använt helt nya tekniker för texturer m.m.

Bäst av allt måste väl vara system kraven för rutten? Trots en supersnygg rutt, så ska det bara behövas en medelmåttig dator (knappt det!). Det är optimering det!
Gammal 2005-07-12, 01:12   #7
Mazz
Hedersmedlem

Reg.datum: Sep 2001
Standard

Japp, det va visserligen Hawk som pekade på "details", men jag håller med verkligen.

En sak som fashinerade va systemkraven... Det är sånt som gör att man tror (hoppas) att de kommande simulatorerna kommer ta ett stort steg framåt i prestanda... Dom vet nog oxå hur man utnyttjar grafik-korts-prestanda, så som dom här gossarna verkar göra...

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-07-12, 03:15   #8
knebert
Medlem

Standard Oj..

Hej!

Ja, jag la märke till det nu att det var Hawk, men i min iver över detta så tog jag fel på namnen...

Det som jag ochså har lagt märke till är det som Pierre nämner, nämligen systemkraven....Att man kan få till något sådant här med dessa systemkrav, det är ju helt otroligt egentligen...

Kanske vi som kör med "pensionärer" ochså kan få glädje av detta...

MVH Kenneth
Gammal 2005-07-12, 13:01   #9
Björne
Senior Member

Reg.datum: Dec 2003
Standard

Detta måste väll ändå bli en betalrutt? eller är det någon som sett någon information?
Gammal 2005-07-12, 14:42   #10
Byggare Bob
Guest

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Björne
Detta måste väll ändå bli en betalrutt? eller är det någon som sett någon information?
Det blir nog en betalrutt i stil med Facingpoint 's Pacific Surfliner Men jag skulle betala gladeligen för att få köra en så snygg rutt!!!

Senast redigerad av Byggare Bob den 2005-07-12 klockan 14:45.
  Svara med citat
Gammal 2005-07-12, 14:43   #11
Pierre
Hedersmedlem

Standard

Jag kan inte hitta info nånstans om detta är en payware eller freeware rutt!???? Men jag gissar starkt den kommer kosta pengar!?

Någon skriver på uktrainsim forumet att han tror det hela är en bluff. Han skriver en hel lista på det som han tycker är skumt...

Bl.a. har han inte sett sånna spår i msts förut. Angående spåren, så hade jag inte sett Scale Rail innan dom kom heller... Dom skriver ju också att mycket dom gjort har inte gjorts förut eller på det sätt dom gjort det!

Jag kan bara tro att dom som bygger denna rutt är spelutvecklare (eller liknande), d.v.s. det är inga glada amatörer...
Gammal 2005-07-12, 14:48   #12
Byggare Bob
Guest

Standard

Läser man under IMPRESSUM så verkar det ju vara något spelföretag som ligger bakom (DBTech)...

Och angående texturer så har vi ju sett likande skapelser förut i tunnelbanerutter.

Så någon bluff tror jag inte det är!
  Svara med citat
Gammal 2005-07-12, 18:53   #13
Pierre
Hedersmedlem

Standard

Nya bilder har kommit: http://www.tml-studios.com/

Och på uktrainsim så fortsätter den där grabben snacka om att detta är fejkat... Jag tror inte han har så mycket koll alls!

Signaler som syns på avstånd har ju funnits ett tag, spåren är det inget konstigt med alls (orginalspår med andra texturer) och marktexturer och objekttexturer är det heller inget konstigt med (dom är bara väldigt bra gjorda!). Sen har dom använt ljus och skuggor på ett sätt som får det att se väldigt bra ut också...

Det som skiljer denna rutt mot andra är att dom inte lämnat nått åt slumpen. Annars brukar det vara så att vissa rutter har nått som är bättre gjort än det andra eller så har dom inte med vissa saker. T.ex. så har payware dåliga spår/marktexturer, men bra i övrigt (eller tvärsom!). Eller så är rutten bra, men inte tågen (eller tvärsom!). Här verkar dom ha med det mesta och "allt" håller hög kvalité!

Senast redigerad av Pierre den 2005-07-12 klockan 18:58.
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-07-12, 19:13   #14
knebert
Medlem

Standard

Hej!

Jag tycker de nya bilderna ser bra ut..

Jag kan hålla med dej, Pierre, som tex ang spåren...

Ja spåren, jag tycker inte att det är märkvärdigt med dom, ta som exempel, de ungerska så blir det ungefär samma modell...

Om man knäpper en bild i MSTS, eller vilket annat program eller spel, så kan man få otroliga effekter...Sen om det är hög klass på det man tar på spelar ingen roll, bilden blir bra ändå...

Jag tror ochså att man lär få betala en slant för denna rutt, men om kvalite blr detsamma på resterande bilderna så kommer jag gladeligen att betala för denna rutt....

MVH Kenneth
Gammal 2005-07-13, 11:41   #15
Byggare Bob
Guest

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pierre
Och på uktrainsim så fortsätter den där grabben snacka om att detta är fejkat... Jag tror inte han har så mycket koll alls!

Det finns ett ord för detta: Avundsjuka!

Spåren är om man tittar noga, MSTS originalspår, och texturerna har vi ju sett förut

Här ser vi en spelutvecklare som verkligen gör allt för att upplevelsen skall vara till 100%.

Jag tror ingen ödslar tid och ork på att lägga upp en hemsida bara för att lura folk.

Men den där snubben på UK-trainsim är nog antingen blind eller avundsjuk för att inte han kan bygga så fina rutter. Eller så kan det ju vara så att spelutvecklaren i det här fallet knyckt hans egen idé, och då är det lätt att klanka ner på omvärlden!
  Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:59.