![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#16 |
Senior Member
|
![]()
Har du hittat tunnelbans boggi?
![]() f ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Tidigare Arvid Nilsson
|
![]()
Jag tror jag kan använda Nycta subway car boggie men då skulle jag behöva lite hjälp:
För det första måste jag ju få in boggien i Gmax och sedan få dit den vilket jag inte vet hur man gör. Något Gmax proffs som gjort ett tåg i Gmax får gärna berätta med text eller bilder. Svar mottages gärna
![]() |
#18 |
Tidigare Arvid Nilsson
|
![]()
Hej,eftersom jag inte får någon hjälp av någon som måste jag tyvärr säga att detta projekt nu är avslutat.
![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
#19 |
STW-member
Reg.datum: Nov 2002
|
![]()
Hej.
Förslaget att använda en boggi till ett tunnelbanetåg som finns på DS är inte så dumt. Du behöver inte ladda in boggin in GMax, bara lägga dit en attachment point för varje boggi. Det måste man alltid göra. De skall heta a.bog0 och a.bog1 . a.bog0 skall ha negativt y och a.bog1 positivt, så att du får dem åt rätt håll. I din config.txt fil refererar du till KUID för boggin från DS. Ser ut något så här (fast med annat kuid): bogey <kuid:45681:50000> bogey-1 <kuid:45681:50000> Hoppas att detta kan få dig att fortsätta. /Lars
![]() |
#20 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
På länken nedan, fick jag själv hjälp av MatsH angående boggi.
Där har du några bilder, hur du går tillväga med attachment point för varje boggi. http://msts.e-buzz.net/forum/showthread.php?t=8963 Bengan |
![]() |
![]() |
![]() |
#21 |
Tidigare Arvid Nilsson
|
![]()
Tack,detta kommer göra att jag forsätter men
det är så att jag köpt en ny dator och jag har inte installerat allt än Så om någon vecka eller två kommer kanske bilder. ![]()
![]() |
#22 | |
Medlem
Reg.datum: Aug 2003
|
![]() Citat:
B-änden syns inte men observera att C14/C15 inte har några fönster i B-ändarna. Texturen borde också kunna användas för C6, C7 (utan fönster i B-änden) och C12. //Lars S Senast redigerad av UP6936 den 2005-05-18 klockan 18:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Tidigare Arvid Nilsson
|
![]()
Det verkar lysande med boggin men nu är det bara detta jävla problemet som tas upp om och om igen.
Jag får ju inte in det i Trainz! ![]()
![]() |
#24 | |
Tidigare Arvid Nilsson
|
![]() Citat:
Arvid Nilsson Senast redigerad av Arre den 2006-12-17 klockan 12:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
STW-member
|
![]()
Hej.
Antar att du måste ha kuid i formen <kuid:xxxx;yyyy:vv> för att det skall funka. /Lars
![]() |
#26 |
Tidigare Arvid Nilsson
|
![]()
Menar du <kuid:44558;50000;2 nåt mer?
![]() |
#27 |
STW-member
|
![]()
Hej.
Jag menade t.ex. <KUID2:44558:50000:2> /Lars
![]() |
#28 |
Tidigare Arvid Nilsson
|
![]()
Jaha,okej
tack ![]()
![]() |
#29 |
Tidigare Arvid Nilsson
|
![]()
UP6936?
Skulle du vilja fixa det på texturen om jag skickar över de till dej och sedan skickar du tillbaka dem?
![]() |
#30 | |
Medlem
Reg.datum: Aug 2003
|
![]() Citat:
//Lars S |
|
![]() |
![]() |