![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Niträknare & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Segeltorp, , Sweden.
Inlägg: 1 428
|
![]()
Jag kan väl svara lite om det här med realistiska kollisioner:
Auran har tillstånd att använda diverse olika järnvägsbolags loggor men i det sammanhanget brukar det vara krav/önskemål att det inte ska vara "ett kör och krocka" spel. Sen är väl kollisioner något man bör undvika när man kör så för mig kvittar det hur det ser ut. Helst skulle jag vilja ha en svart skärm men en möjlighet att backa i tid för att undvika den
__________________
Kenny |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2005
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 809
|
![]() Citat:
![]() Vad jag syftade på är att TRS borde har riktig kollision-mesh som detekterar så fort två objekt nuddar vid varandra. Då skulle man inte kunna ha ett tåg att stanna mitt i en växel och ett annat som mirakulöst kör rakt igenom. Sen är det ju upp till användaren att göra signalering osv så man undviker såna situationer ![]() Och då är vi plötsligt inne på signalsystem som verkligen fungerar som på riktigt och klarar av dubbelriktad trafik på enkelspår med AI-förare och en central tågklarerare som jobbar tillsammans och inte slåss ![]() Men det får vi kanske vänta på tills RSP.
__________________
/MVH Patrik ![]() |
|
![]() |
![]() |