![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#5 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2005
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 809
|
![]()
Mycket som kan ha betydelse när det gäller prestanda
![]() Som tidigare sas så är chippet viktigare men skillnaden mellan 64 och 128MB på grafikkortet märks mest ju fler objekt med större texturer som banan har. 128MB rymmer ju dubbelt så mycket texturdata och gör att grafikkortet inte behöver använda vanliga minnet så ofta (slöare), eller om inte ens det räcker swapfilen (extremt mycket slöare), eller om inte swapfilen räcker läsa in texturen igen (fruktansvärt hemsk j%&#ligt mycket slöare). Så en viktig sak för bra prestanda i Trainz är även vanliga internminnet, minst 1 GB är nog att rekommendera för skapligt stora banor med mycket olika objekt. Om det ofta "hackar till" och du ser att hårddisken jobbar mycket även efter att du kört igenom banan en gång så räcker antagligen inte minnet till. Men i slutändan är det ju hela systemets prestanda som gäller, du får aldrig bra fps med en P3 500 även om du klämmer dit 4GB ![]()
__________________
/MVH Patrik ![]() |
![]() |
![]() |