![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#9 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2004
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 223
|
![]()
En liten gissning:
När man använder sig av dem-landskap så kommer landmassan att hålla sig på höjder en bit över noll(delar av Holland undantagna) till skillnad från när man utgår från ett vanligt baseboard då den håller sig kring noll. Detta är helt okej, som i verkligheten ungefär. Om man tillför vatten i surveyor så är defaultnivån (den förvalda nivån) endast 2 meter, med andra ord osynlig då det sannolikt kommer a ligga under marknivån. För att kolla var du fyllt på vatten (även om det är under marken) så kan du använda wireframe mode (trådmodelläge). För att aktivera wireframe mode så klickar du på knappen näst längst till höger i det verktygsfält som tittar fram då muspekaren närmar sig överkanten av skärmen. När du ser vattnet så kan du justera höjden på det genom att klicka på knappen till höger om vattenpåfyllningsknappen och siffrorna för vattennivån och sedan hålla ned vänster musknapp när muspekaren är över vattnet, hålla i knappen och dra musen upp och ner och därmed skall vattennivån ändras. ![]() /Harry |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Bildformat texturer. | Bengan | Trainz - Allmänt om Trainz | 1 | 2005-02-08 16:32 |
Nya texturer till FS2004 | Rojje | Off-topic | 0 | 2004-12-20 21:36 |
rc6 [Vill ha nya texturer och hytt] | gec44-9w | 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails | 2 | 2004-08-09 19:41 |
EDIT! Hur får man skarpa texturer i TSM? =) | Olaf Lindström | 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails | 5 | 2003-03-16 10:17 |
Texturer...? | mpo | 3D-design - Trainz | 11 | 2002-10-22 23:08 |