![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#3 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2002
Ort: Stockholm
Inlägg: 732
|
![]() Citat:
Gränsen finns för att förhindra kollision med bakomvarande tåg, som måste stanna 10 meter bakom framförvarande tåg vid kö. 8 meter blir marginalen om tåget framför måste backa, men i praktiken blir marginalen mindre då ögonmåttet hos människor inte är så exakt. Bredäng kan nog vara lätt att missa om det regnar lätt då stationen ligger utomhus och det blir lätt halt nu på hösten. Är man inte vaken så kan det hända att tåget drar förbi plattformen med x-antal meter. Tror nog att det var en missbedömning i kombination med halka som gjorde det, om det nu inte var C14-vagnar i tåget? Var det det så kan elbromsen "hoppa ur" om motstånden blir för varma och det tar då lite tid innan luftbromsen hinner kompensera för bortfallet. Händer det i slutet av inbromsningen kan tåget åka förbi plattformen. F.d tunneltågförare på bana 1+3 ![]() Roger |
|
![]() |
![]() |