|
| Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|||||||
![]() |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|
|
|
#1 | |
|
Guest
|
Citat:
Samtidigt så ska vi ju komma ihåg att det är lätt att falla för grupptrycket, det räcker i grund och botten med att en person hamnar snett och sedan drar med sig sina kompisar ner i träsket. En sak som irriterar mig är att polisen inte ingrep tidigare, trots att många enligt uppgift visste vilka vederbörande var. En annan negativ sak är att det svenska straffystemet i sig kanske itne är 100-procentigt, men värre är att det saknas riktiga sanktioner för brotten. Visst, unga kriminella kan inte hamna i fängelse och någon form av ungdomsanstalter behövs helt klart. Vad jag ahr hört så går det i genomsnitt tre anställda per intagen på en anstalt, som för övrigt kostar 6000 kronor per intagen och dygn! Otroligt mycket pengar, som helt klart borde kunna spenderas på utbildning och att förebygga att ungdomar redan i låg ålder hamnar i kriminalitet. Vidare återgår 8 av 10 till brottslighet när det väl kommer ut från anstalterna. Skandal är bara förnamnet. ____________________ ![]() / Lukas Nilson www.s-klass.cjb.net |
|
|
![]() |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| TRS 2004-frågor igen | goran | Trainz - Allmänt om Trainz | 7 | 2004-01-13 23:38 |
| Tillbaka från våran sommarstuga!! Hej igen! | Dson | Off-topic | 0 | 2003-07-16 22:05 |
| Fixa W2k bootbart igen... | prymikom | Off-topic | 3 | 2003-05-15 01:09 |
| Hej igen | DV12 | Off-topic | 3 | 2002-12-16 19:37 |
| Lyckats fått in min V5:a i GMax!!! | Zzarr | 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails | 17 | 2002-10-22 02:33 |