![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Junior Member
Reg.datum: Nov 2002
|
![]()
vet nån om det finns och i så fall vart det finns att få tag på smalspårs lok o vagnar som funkar med vanliga Trainz? jag skulle helst vilja få tag på lok som finns nere vid ÖSLJ's bana i mariefred, men annars så går det bra med andra smalspårs lok som använts i sverige. Helst ska det vara Orenstein & Koppel lok.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
|
![]()
Prova att söka på aurans download station, "narrow gauge" bör funka. Dessvärre är det mig veteligen klent med svenska smalspårsprylar, det enda som jag hittat (och sökt efter)var MPO:s Dylta.
För oss som inte av olika anledningar skaffat oss tillräcklig kunskap att göra egna detaljer och fordon till Trainz gäller det bara att hoppas att de materialet vi söker dyker upp. ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Alexraptor,
om Du nu är en "raptor" kan Du "hugga" in på mina länkar till 600 mm rullande materiel(2 ft narrow gauge). Håll tillgodo: http://www.festrail.co.uk/ http://www.trainzone.co.nz/mining.htm http://www.trainzone.co.nz/SRandRL.htm Räls till 600 mm smalspår kan Du söka på Auran DLS: 600mm = "NG 2 ft" 891mm = "NG 3 ft" LAn |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Niträknare & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
STW-member
|
![]()
OT: Är det inte 1067 som även kallas Capspår?
Minns dock inte varför. /Lars ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Niträknare & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Jomenviss är det så, men varför är lite svårare att reda ut.
CAP var initialerna på en norrmann som var ansvarig för att 1067 var en mycket vanlig spårvidd i vårt grannland. Många banor byggdes om till 1435 efter några år men det finns en bevarad bana som även har de 2 överlevande Z4t loken. Att Capspårvidd skulle ha något med att det fanns planer på att bygga vidare norrut från Capetown till Kairo med just 1067 är nog bara en skröna. Det faktum att 1067 är normal spårvid i många länder är något helt annat. I Japan är det bara några höghastighetslinjer som är 1435 resten är till stor del 1067. New Zeeland har väl nästan inget annat än 1067. Även i USA är ju en av de stora turistbanorna 1067, jag tänker på de 2 kabelbanor som fortfarande kör i San Fransisco. Kenny ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Medlem
Reg.datum: Jul 2002
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Smalspår? nää, jo!! :-) | Hawk | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 3 | 2004-01-17 17:02 |
Var hittar jag smalspår? | bobjörk | Landskapsdesign - MSTS / Open Rails | 1 | 2004-01-14 18:18 |
För lite smalspår | GT | Off-topic | 0 | 2003-08-18 00:06 |
Smalspår? | avgd | Landskapsdesign - MSTS / Open Rails | 4 | 2003-03-12 15:17 |