![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
|
![]()
Hej!!!
Nu är jag igång igen efter en del strul. Har kommit igång ordentligt med att bygga på rutten. Har byggt om en del sedan sist och dessutom tagit en massa backup så att det skall hålla hela vägen fram till färdig rutt...Visar en del bilder på det som jag har gjort. Kommer att finnas en massa skoj längs med rutten som tex flygplats, tivoli, regemente, med mera..... MVH Kenneth En bild från Bollerup C. Observera! Namnen är tagna från boken Skånska Ortnamn, men själva rutten har ingenting med namnen att göra. Vill bara lyfta fram de mindre orterna och byarna som finns i vårt land. Har diskuterat med andra som har tyckt att det var en bra idé. Samma som ovan fast annan vinkel... Ombyggnad av befintlig hamn där en av TT-lines färjor redan lagt till. Lockarp Station. OBS Stationshuset har en annan färg än den fruktade blåa färgen som finns på denna bild... Ylatofta station. Som ni kan se av bilderna finns det mycket kvar att göra. Men jag kan berätta att alla perronger är utbytta (utom en) samt alla vägskydd är klara. Håller på med att färdigställa hamnen där en del spår har plockats bort och det har tillkommit andra spår. hamnspåren är endast för dieseltrafik medans resten av rutten är el. På en del ställen blir det endast dieseltrafik, som på stora bangårdar, samt en del andra platser. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2002
|
![]()
Tummen upp för detta[8D]
//MVH John |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Hej!
Tack för det!! Hur har det förresten gått med Pågatågsgrejorna? MVH Kenneth |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Skånsk användare
Reg.datum: Oct 2002
|
![]()
Jag köra på samma linje som Prymikon; en oehört fin rutt du har påbörjat.
MVH Erik VD, Railway Transport System www.svttl.se rts@svttl.se |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Medlem
Reg.datum: Aug 2002
|
![]() Citat:
![]() //MVH John |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
DETTE SER NYDELIG UT !!!
![]() håper den kommer i exe fil... ![]() er den mye enkeltsporet `?? ![]() Rc6,4 och 3 er BEST ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Avregistrerad
Reg.datum: Mar 2003
|
![]()
ser ju nästan helt ofattbart ut![:X]
längat verkligen efter denna ![]() mvh Rodi |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2003
|
![]() Supersnyggt! Ett måste![ ![]() Var kan jag hitta den där lokomotorn? /Jonatan ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
|
![]()
Hej!
Tack för alla beröm! ![]() MVH Kenneth PS Lokomotorn tror jag finns på banbyggarnas sida...Rätta mej om jag har fel. DS Den nybyggda betongindustrin i industriområdet i hamnen. Vagnar på färjan. OBS Är ej klar därför ser det lite konstigt ut, men vill gärna visa vad jag håller på med. Slutligen en bild från en station utmed linjen |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Ser mycket bra ut, Knebert!
Kul att kunna köra ombord vagnar på färjan.... Lokomotorn heter Z43 och finns här: http://www.lars-ljungberg.com/index.htm ![]() http://pirpen.cjb.net/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem
|
![]()
Sjyst.
/Jonatan ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Medlem
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Jag tackar för hjälpen. Det är inte lätt att komma ihåg var man hittar alla fordon MVH Kenneth |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Medlem
|
![]()
Och Z65an har inte kommit ut än... Jobbar vidare på den... Så den kommer nångång till sommaren.
MVH, Mikael ![]() http://medlem.spray.se/micke_asson http://www.banbyggarna.com |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Medlem
|
![]()
Hej igen!!
Nu kommer lite nya bilder från arbetet i hamnen. Först en liten omröstning. Skall stoppbockarna vara kvar eller förlänga spåret till slutet av färjan???[8] En bild på hur det ser ut: En bild från lite växlingsarbete när jag testade spåren. Slutligen en bild från helikopterplattan. Helikoptern skall jag försöka få tillstånd till att måla om till Kustbevakningens modell. Tåget kommer från den ännu ej byggda postterminalen i hamnen. Loket har jag fått den stora äran att testa av Micke321. Det var allt för denna gång, men håll ut, som man säger: Det kommer mera ![]() MVH Kenneth |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Skånerutt uppdat 040208 | knebert | Landskapsdesign - MSTS / Open Rails | 35 | 2004-02-08 22:37 |
Problem med Norton Antivirus 2004 | Rogge | Off-topic | 5 | 2003-10-09 11:45 |