![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Jag hade tänkt publicera några bilder på mina (tafatta) konstruktionsförsök, men har glömt hur man:
1. tar en godtycklig skärmdump inifrån Driver eller Surveyour. 2. får bort "kompassstolpen" från bildmitten i Surveyour. Kan någon fylla mina minnesluckor? LAn |
![]() |
|
![]() |
#2 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2002
|
![]()
Tryck på "Print screen" under spelet. Efteråt finns skärmdumpen i Auran/Trainz/ScreenShots.
I surveyor:kompassen får du bort genom att trycka ALT+FLY eller ALT+WALK. Stora eller små bokstäver spelar ingen roll, skriv bara fly/walk medans du håller ALT nedtryckt. Förflytta dig med piltangenterna och rör "kameran" med hjälp av musen. Andra roliga kommandon är ALT+CARZ, klicka sedan på önskad bil och njut av åkturen ![]() Är du lat och vill låta Trainz göra landskapet, prova ALT+MMMG och låt Trainz jobba. Vill du avbryta eller är nöjd, tryck ESC (gäller samtliga ALT+någonting). Det ovan beskrivna fungerar i UTC, hur det är med SP3 vet jag inte. Roger ![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Veteran
|
![]()
Rojje,
Du är en pärla. Efter din uttömliga beskrivning kan även en gammal man som jag klara detta! Se upp för skärmdumpar på 3D-forumet! LAn |
![]() |
![]() |
#5 |
Veteran
|
![]()
Tack Rojje för hjälpen!
Skärmdumpen föreställer en testbana, med ett godsmagasin från GSJ som jag lyckats få till i Gmax. Texturen är gjord från en gammal ritning jag gjort i Corel Draw och exporterat med Corel Photopaint till TGA. Det klotsade normalspåret är gjort från scratch liksom 600mm smalspåret. Normalspåret är gjort i 2m längder för att få snygga kurvor (tyvärr upprepas texturen var tredje slipers. Smalspåret är gjort i 57 cm längder (1 sliper) för att kunna göra snygga snäva kurvor. Lok och vagnar är välkända nedladdningar. ![]() LAn |
![]() |
![]() |
#7 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2002
|
![]()
Håller med Fredrik. Ser jättebra ut, likaså spåren
![]() ![]() Roger |
![]() |
![]() |
#8 |
Veteran
|
![]()
Tack för dom positiva reccensionerna! Jag sliter vidare som en tiger med växlar och korsningar enl. Mike Banfields koncept. Texturer och embryon till byggnader utefter Säröbanan ligger också och väntar på "rovdjurständerna". Tyvär består livet av jobb, hus, trädgård och bilar och andra "onyttigheter" som måste åtgärdas. Återkommer!
LAn |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Några blandade bilder från Nässjö | vfp420b | Tågbilder | 2 | 2005-01-29 20:52 |
Tågbilder från schweiz | henke_89 | Off-topic | 1 | 2004-07-19 00:52 |
Ue nytt växlingslok från STW | emges | Trainz - Allmänt om Trainz | 37 | 2004-05-19 17:28 |
Bilder från Märsta samt Arlanda | Dson | Off-topic | 8 | 2004-04-20 15:54 |
Bilder från Tågsimulatordagen i Gävle 8/3 | Banbyggarna | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 20 | 2003-03-26 16:47 |