![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
|
![]()
Hallå alla trainz:are! =)
En fundering jag har.... vad är de för enhet när man justerar höjd?... De spelar ju ingen roll vad man väljer om man väl metric eller imperial.. eller nån annan skala.. de är ju samma siffra iallafall... /Mats Tinnerholm Borlänge ![]() |
![]() |
|
![]() |
#2 |
Senior Member
Reg.datum: May 2002
|
![]()
hallå nextus
enheten är nog feet om jag har rätt för mig. Vi hörs mvh yzerman |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Hmm.. hur har du kommit fram till att det är feet??
/Mats Tinnerholm Borlänge ![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Senior Member
Reg.datum: May 2002
|
![]()
jag hittade svaret aurans forum
|
![]() |
![]() |
#5 |
Senior Member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Jag har själv haft lite funderingar runt detta och gjorde ett litet test:
100 m lång räls med 100% lutning, dvs den ökar lika mycket i höjd som längd. Då blev höjden 98.41 och den ser ut att vara runt 45°. Höjden borde då alltså vara i meter. Däremot beter sig mätarna mycket skumt. Man kan exempelvis inte skriva in mer än 50% medan man däremot kan stega sig upp till mer. Ibland hoppar den tom ner till negativa tal! ![]() /Mats ![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Såå.. det skulle innebära att det är meter...
Om man använder displace map så är normal höjd 128 på gråskalan, 0 på gråskalan är värde -32 och 255 är värde 32. Men alltså skulle 0 på gråskalan vara -32 meter under normal höjd? Jag hoppas det är så enkelt! /Mats Tinnerholm Borlänge ![]() |
![]() |