![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#6 | |
Member
Reg.datum: Aug 2003
|
![]() Citat:
![]() Jo, jag är göteborgare och har levt med spårvägen hela mitt liv, så det är inga större problem. Men det är ett stort projekt för en person, därför har jag tänkt att bygga delarna i etapper till att börja med. Lantmäteriets bilder hjälper också till vad gäller kringliggande miljöer (även om bilderna är några år gamla, chalmerstunneln, bron från Linnéplatsen och spåren på Skånegatan finns t ex inte med). Det enda luriga kan vara stigningar och fall, alltså höjdskillnaderna. Men det finns i bakhuvudet också... Intressant om någon som är mer bevandrad i 3D-skapande kan tänkas göra vagnar och/eller hållplats-specifika saker och hus som mer liknar dem som faktiskt finns. Jag återkommer med uppdaterad info. /rojo |
|
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Byggnader runt Göteborg C | Hengelo | 3D-design - Trainz | 27 | 2005-09-03 15:52 |
Spårvägen i Göteborg: signalering | rojo75 | Landskapsdesign - Trainz | 2 | 2004-02-23 15:16 |
Göteborg! | Angelsmind | Landskapsdesign - MSTS / Open Rails | 1 | 2004-02-09 01:56 |
Göteborg och stockholm | Orbiter fan | Landskapsdesign - MSTS / Open Rails | 25 | 2003-10-18 18:50 |
Någon som fotograferade sjösättningen av Göteborg? | Trigger | Off-topic | 5 | 2003-06-09 19:08 |