![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#16 |
Medlem
|
![]()
Vill ni ha underlag för olika upphandlingar där man t ex skall köra gods från en fabrik till en hamn så kan jag ordna detta. Det tar nog inte mer än en timme. Ert jobb blir i sådana fall att ge förslag på vilket lok, vilka vagnar samt hur många % ni vill gå med vinst på denna körning. Resten räknar excel ut. Så detta är upp till er hur ni vill ha det. Exempel:
CementAB vill köra 15000 ton cement från Lennep - Kvarndalen. Om du inte har vagnar så tillhandahåller vi Uc-vagnar. Varje vagn kan innehålla 28 ton cement. 1. Hur många vagnar behövs totalt köras till Kvarndalen? 2. Beroende på lok så får du även räkna ut hur många tåg som behöver köras. T44 klarar 900 tons last och en fullastad Uc-vagn väger 39 ton. Rc-loket klarar 1200 ton och ett Ma-lok bör klara 1500 ton. 3. Naturligtvis bör du tjäna en hacka för besväret. Tala om hur många procent du vill gå med vinst och vilket lok du vill köra med. Beroende på vem som ger 'bäst bud' så får en operatör eller ensam förare som vill starta eget denna upphandling. man kan också tänka sig att jag sätter ut en deadline. "Båten går den 20 december klockan 14. Då skall all cement vara lastad". Eftersom en förare kan jobba max 40 timmar i veckan och en enkel resa kanske tar 3 timmar så hinner man inte så många resor utan kanske får hyra in en annan förare som vill ha lön. Vi gör det ni vill ![]() /Pursche SVTTL www.svttl.se |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Skånsk användare
Reg.datum: Oct 2002
|
![]()
Mitt företag (RTS) sköter upphandlingar på KMJ 3..Innan man skall starta transporter där, skall man skriva på kontrakt, där alla uppgifter står. Företaget fungerar ungefär som BV, fast sköter även upphanlingarna. Ifall du förstår.
Vi sköter all upprustning på banan. Vi sköter all upphandling. Vi sköter all trafik på banan.(där ingår trafikplan) ![]() Erik, VD för RTS (Railway Transport System) |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Medlem
|
![]()
Du får gärna sköta upphandlingarna även på SVTTL. Ta 10% av priset för besväret och tjäna lite pengar... :-) Det är bara bra om jag slipper göra det då jag har mycekt annat att stå i.
/Pursche SVTTL www.svttl.se |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Skånsk användare
|
![]()
Menar du att RTS ska sköta upphandlingar samt banskötsel för SVTTL?
![]() Erik, VD för RTS (Railway Transport System) |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Medlem
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#21 |
Skånsk användare
|
![]()
Skall vi bestämma då att vi tar hand om upphandlingarna på SVTTL?
![]() Erik, VD för RTS (Railway Transport System) |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Medlem
|
![]()
Om man går in på www.svttl.se och klickar på 'ekonomi och fliken 'ruttägaren' så ser ni en massa konstiga siffror. Bl a så ser ni tomma vita rutor där man kan 'köpa' hus, banker, fabriker osv.
Går ni vidare till fliken fordonsdata så ser ni vad dessa kostar. Om man köper något av dessa på en station och går längst till höger så kommer man att få ett godsflöde. Det är alltså gods som skall till eller från detta ställe. Den som köper någonting av detta kan också ge ut anbudshandlingar för att köra gods till/från detta ställe. Om man får någon operatör som vill köra detta så händer tre saker: 1. operatören tjänar pengar varje vecka han kör dessa transporter. 2. Den som lagt ut anbudshandlingarna tjänar också en liten slant för att distribuera och hitta på dessa anbud. 3. Ruttägaren tjänar pengar eftersom de som kör på rutten får betala en liten summa för underhållet. Du och andra är alltså fria att hitta på liknande anbudshandlingar. notera att det finns myycket resenärer som vill åka tåg. Även här kan vem som helst lägga ut en anbudshandling för detta. kanske jag skulle göra en 'anbudshandlingsmall' om någon är intresserad. /Pursche SVTTL www.svttl.se |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2003
|
![]()
PRESSMEDDELANDE 6/12-2003
Containertrafiken mellan Kvarndalen Hamn och Karlfors skall startas upp. Eftersom företagen är i behov av transporter till och från Kvarndalen Hamn så behövs det nu anbud från er. RTS söker därför operatörer som tänka sig att köra denna mycket viktiga transportuppgift på KMJ 3. Anbud som gäller containertrafiken på denna sträcka ska så fort som möjligt ges, dessa ges till ansvarig; Erik Götborg (mixerboy), på RTS AB! För mer information angående fordon m.m var vänlig ta kontakt med ansvarig! Med vänliga hälsningar Mohammad Mafiha Pressansvarig för RTS AB |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Medlem
|
![]()
Jag kommer att lägga ett anbud men behöver veta följande saker:
Hur många ton last blir det varje vecka? Hur många veckor är kontraktet på? När är första körningen? Vem tillhandahåller vagnarna? Jag vill ju gärna veta om jag bör köpa, hyra eller leasa dessa eller om vagnarna tillhandahålls av dig mot en rimlig kostnad... PS!!! Om jag vinner denna upphandling så behöver jag anställa en förare som kör mina aktiviteter. Den som är intresserad (om jag skulle vinna) kan maila mig och tala om hur många timmar i veckan du kan jobba (i teorin alltså och mellan 5 - 40 timmar ) och hur mycket du vill ha i timpenning. DS!!! /Pursche SVTTL www.svttl.se |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
![]()
Jag kan ju anmäla mig men jag kör redan x(hur många vet jag ej nu?)
på SWE! ![]() Kanske 50/50? ![]() Olaf Lindström, Olis |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Skånsk användare
|
![]()
Transporterna gäller ca 4000 ton/vecka och pågår i 60 veckor.
Vagnar och dylikt kan hyras av RTS. ![]() Erik, VD för RTS (Railway Transport System) |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Medlem
|
![]()
Jag lägger anbud. Det blir LGJNS och MG-lok. Anbudet kommer ni att se på hemsidan, länken kontrakt och fliken Mall. Jag kommer att köra 4 tåg i veckan med 1000 ton last på kroken. Det är så kort resa så det bör itne bli några problem men jag skall för säkerhets skull prova en resa nu i kväll.
Vem slår detta? [ ![]() /Pursche SVTTL www.svttl.se |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2002
|
![]()
Får man ta rullebör och gå fram och tillbaka ett antalgånger[
![]() ![]() //MVH John http://prymi.net "Att tala innan man tänker är som att torka sig i röven innan man skiter" |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Medlem
|
![]()
[xx(] [xx(] [V]
AAAAhhhhh, har du tillgång till ett lok i hamnen som kan hjälpa till att skjuta upp tåget till stationen? multippel MG gick inge bra... [8] /Pursche SVTTL www.svttl.se |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Medlem
|
![]()
Det får lov att bli ett tillägg på mitt anbud. Du får stå för multippel T44 i hamnen som skjuter upp tåget till stationen. Detta på grund av den makalösa backen som finns.....
/Pursche SVTTL www.svttl.se |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
NTB söker gods uppdrag. | alaska | Virtuella Tågbolag | 0 | 2004-04-30 11:46 |
SGTK....söker lakerare. | alaska | Virtuella Tågbolag | 3 | 2004-04-25 09:34 |
jag söker nya tåg till msts Rc4 X2000 intercity | seahawk | 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails | 1 | 2003-01-15 15:31 |
Kuju söker fortfarande folk | Mazz | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 2 | 2002-12-04 23:27 |
Söker bilder på SJ X2000. | prymikom | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 11 | 2002-09-16 21:14 |