Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övrigt > Off-topic

Stängt ämne

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2003-09-11, 10:58   #1
Bengan
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem

Reg.datum: Aug 2001
Standard

11 september kommer nu att skrivas in som en av Sveriges svartaste datum i historieböckerna.

Igår när Anna Lindh blev knivhuggen på NK, var det 25 år sedan Ronnie Pettersson krachade på Monza och avled dagen efter precis som Anna och idag 2-årsdagen av World Trade Center. Inget bra datum det här.

Själv har jag väldigt mycket politikerförrakt i mig och hatar politik, men just Anna Lindh var en politiker som jag hade ett visst förtroende till. Hon verkade vara mjuk och god som person, samtidigt väldigt hård och rak i sitt arbete. En av våra sista riktiga politiker som finns/fanns nu.

Känner det som ett stort slag i ansiktet på mig själv och hela svenska befolkningen. Oavsett vilken partifärg eller sysselsättning i regeringen som personen har, så ska detta inte få hända i en demokrati.
Fast det har hänt förrut och säkert kommer att hända igen någon annanstans.

Är rädd för att det här också kommer att sluta som med Olof Palme.
Att ingen mördare grips.
Tror tyvärr att det bara var tillfällighet att detta skede. Att gärningsmannen såg Anna på NK och råkade ha kniv på sig.
Får hoppas att polisen kan hitta gärningsmannen på NKs övervakningkamror. Annars tror jag att vi får leva med en ovisshet som med Palme, men hoppas vid gud att jag har fel och att mördaren grips snarast.

Bengan.
Bengan besöker inte forumet just nu  
Stängt ämne

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Till Minne av Anna Lindh ghost Off-topic 0 2003-09-13 18:46
Feskebåten Anna Pierre 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails 3 2003-06-09 03:58

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:50.