![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#11 |
Guest
|
![]()
När vi ändå har kameradebatten uppe, kan någon insatt person förklara för mig vad som menas med "total pixelupplösning" och "effektiv pixelupplösning"? Vad jag förstår är den totala pixelupplösningen totalt onmödig information eftersom bilden ändå inte blir så stor i verkligheten.
Exempel: min hp Photosmart 720 har en total pixelupplösning på 3,34 pixlar och en effektiv upplösning på 3,15. Bilderna blir sedan 2048x1536 vilket innebär 3,15 MPxl. >>> Frågan låter dum men är befogad: [u]vad händer med de pixlar som försvinner?</u> [ ![]() ____________________ ![]() / Lukas Nilson www.s-klass.cjb.net |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Lite kartor över Pierres rutter behövs! | DJ Clinton | Landskapsdesign - MSTS / Open Rails | 4 | 2004-11-16 23:04 |
Någon som vill ta över??? | Bengan | Landskapsdesign - Trainz | 10 | 2004-03-09 20:30 |
Fortsättning på förra tråden. Ta över??? | Bengan | Landskapsdesign - Trainz | 1 | 2004-03-08 11:04 |
"Vegetationen tar över.... | Hawk | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 7 | 2002-09-30 11:37 |
Lista över SL:s bussbetäckningar? | Mikael | Off-topic | 0 | 2002-06-28 13:12 |