![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Admin & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
...finns nu att ladda ner.
Vi bugar och tackar tuff-tuff för denna väldigt välgjorda modell. ![]() /Fredrik Forumvärd |
![]() |
|
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2002
|
![]()
Härligt, Tufftuff.
Passar in på min smalspårsbana där även kanske en Tp kan rulla om en tid, håller på och bygger. Fick Gmax att funka till slut "Stolt" ![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
STW-member
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Senior Member
Reg.datum: Jan 2003
|
![]()
Det är riktigt snyggt det här. Tackar & bockar.
//Pelle[8D] Nos nihil efficere non possumus |
![]() |
![]() |
#5 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2002
|
![]()
Är det bara jag som får att det är invalid KUID-number för detta vattentorn?
Var tvungen att gå in i config-filen och ändra till rätt KUID-format, kanske något som bör ändras i orginal cdp-filen? //Roger |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Invalid KUID?? Hur då? Jag kör med en kopia installerad från samma fil som alla andra har... för mig är det inga problem alls
Har någon några problem så tala gärna om det så ska jag se vad som kan förbättras. Ska väl tala om att jag spenderat högst ett par timmar allt som allt med detta torn så det *kan* finnas några brister Däremot tror jag jag ska uppdatera 3D-filen så att pelarna fortsätter en bit under marknivå... så den inte ser ut att sväva på ojämt eller sluttande underlag. Blir ju ändå inga xtra polygoner... /Björn |
![]() |
![]() |
#7 |
STW-member
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Admin & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Märkliga var att jag fick aldrig något fel när jag testade i UTC...
Skumt... /Fredrik Forumvärd |
![]() |
![]() |
#9 |
STW-member
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem
|
![]()
Tomas, det låter märkligt då jag har färdiga och helt korrekta mallar av samtliga configs jag gör... jag kopierar dessa och ändrar bara det som ska ändras
Kan det vara så att ContentDispatcher (jag har ju bara SP3) tar bort bla tecknen < >? Det ändrar och lägger till andra tecken så det är väl möjligt antar jag Eller är det bara i UTC som det blir problem? Har för mig jag läst något om just detta förut någonstans /B |
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem
|
![]()
Min jetlog har inga anmärkningar alls... (Trainz 1.3 EJ UTC alltså)
|
![]() |
![]() |
#12 |
STW-member
|
![]()
det är först i UTC som kuid:et ska ha formen kuid <KUID:64252:28000>
det kommer antagligen bli det ända sättet det går att skriva kuids på i yardmaster (och YM kommer kanske inte ens att läsa in kuids som inte står på formen <KUID:64252:28000>, bara spekulation, men varför skulle de annars införa att UTC (content manager) klagar på det) vad är det för mallar du har? och på vilken form står kuid:et där? Och använder du Content Foundry så är det en hel del som är fel i den configen den tillverkar... bättre o läsa i Content Creation Procedures om hur det ska stå. Tomas ![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Medlem
|
![]()
I mina mallar (som jag gjort själv) så skriver jag <KUID:xxxxx:xxxxx> men det kan hända att ett skrivfel insmugit sig i den ursprungliga filen (innan den gick genom ContentDispatcher dvs)
Tyvär har jag inte kvar orginalet av vattentornets config så det går inte kolla närmre, men den ursprungliga config-mallen jag kopierade är dock 100% korrekt stavad Skumt... Blir väl bättre när jag har UTC eller YM ![]() /Björn PS och OT: Måste klicka ca 20-30 gånger på "post new reply" innan det fungerar!! |
![]() |