![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#46 |
Medlem
|
![]()
Snygg Cab.. Har du gjort den själv?
MVH, Mikael ![]() http://medlem.spray.se/micke_asson http://www.banbyggarna.com |
![]() |
![]() |
#47 | |
Medlem
Reg.datum: Aug 2002
|
![]() Citat:
/Bosse |
|
![]() |
![]() |
#48 |
Medlem
|
![]()
Eftersom herrarna (och eventuella damer) tittade mest på hytten på min förra bild får jag väl visa en bild till på något annat... Det finns ju dom som har väntat länge...
/Bosse <center> ![]() <center>F 621 med förmiddagståget</center> |
![]() |
![]() |
#49 |
Medlem
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Snyggt F-lok![
![]() ![]() ![]() /Henrik |
![]() |
![]() |
#51 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Sibbmark,
det här är nog det bästa jag sett på länge vad gäller svenska modeller. Om Du lägger på lite "High Shine" med sfm så kommer F-loket att bli "Årets modell"! Ser fram emot "releasen". Vi 40-talister har inte så mycket att glädjas åt. Jobba på!!!! LAn |
![]() |
![]() |
#52 |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
![]()
Hur går det för dig!?[
![]() Skulle du kunna lägga upp en beta av den kanske? ![]() ![]() --------------- Hälsningar: VD, Olaf Lindström VGC-IC Koncernen |
![]() |
![]() |
#53 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2002
|
![]()
Hej!
Hur ligger det till med F-loket? Vi är nog många som väntar på det... MVH Ante ![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Medlem
|
![]()
Nu har jag varit tyst länge (jag vet, det är ovanligt) men jag har varit i Gävle i en vecka... Har visserligen byggt lite småsaker där också, bilder på dom kommer när dom blir mer färdiga.
När det gäller F-loket så kommer det förhoppningsvis något så när snart... Jag har några småsaker kvar att justera, ett reglage kvar i cabben, någon liten modifiering av s-filen, och sedan eng-filer som skall trimmas till lite mer verklighetstroget utförande. Nu låter det som att loket skulle finnas för nedladdning imorgon, det gör det inte. Jag vet inte när det är färdigt, men det är som sagt inte SÅ mycket kvar nu... Hur var det nu? "Den som väntar på något gott väntar alltid för länge?" Eller var det "aldrig"? ![]() /Bosse |
![]() |
![]() |
#55 |
Medlem
|
![]()
Sista bilderna på F-loket!
<center> ![]() F 601 på provtur</center> <center> ![]() F 621 genomgår vintertester</center> Ja, innan ni drar en lättnadens suck alltså, det är förhoppningsvis dom sista bilderna på F-loket innan det släpps! Det är ute på en avslutande testning hos vissa nu, och än så länge verkar svaren lovande... Om allt vill sig väl så kanske loket släpps i slutet av veckan! /Bosse |
![]() |
![]() |
#56 |
Medlem
|
![]()
F-loket finns nu att ladda ner på http://www.banbyggarna.com/.
Läs readme för instruktioner. Mycket nöje! /Bosse |
![]() |
![]() |
#57 | |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
![]() Citat:
Du har gjort ett mycket fint arbete enligt mig och man får la hoppas på att resten av det du ska tillverka håller samma klasss.... ![]() --------------- Hälsningar: VD, Olaf Lindström VGC-IC Koncernen |
|
![]() |
![]() |
#58 |
Medlem
|
![]()
Kjempefin modell, men etter min mening hadde den tatt seg enda bedreut med strõmavtagere av typ MK 2. Den er vel mer typisk for F-lok under 50 og 60 tal.
Claes |
![]() |
![]() |
#59 |
Hedersmedlem
|
![]()
JVM´s F-loks bygel
![]() Men deras 1/10 modell har Mk2 Robban |
![]() |
![]() |
#60 |
Medlem
|
![]()
Fick lite lust att prova om man kunde modda lite på strömavtagarna, de blev smäckrare, men texturen kommer uppochner på "insidan" av strömavtagaren. Det märks när man tagit bort de horisontella stagen i "knäna". Sen hittade jag en ritning på AEG "Federtopfantrieb" och ersatte de ekrade drivhjulen med. Mörkare ramverk och lite detaljering av korgen, tillverkarskyltar, nitrader (senare tiders påfund) och en omgång färg för att få det i nyreviderat skick. Kanske beror det på min dator eller inställningarna i MSTS, men originalet blev rejält spräckligt. Sen en duvning med SFM för att få "hi-shine", som jag tyckte fick fram detaljerna bättre. Undrar bara hur man får fönstren lite renare... Meckar jag med alpha-kanalen bir de ju osynliga, trots 512x512-texturen, är det nåt i konstruktionen?
![]() /Lars B ![]() |
![]() |