|
| If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below. |
|
|||||||
![]() |
|
|
Thread Tools | Display Modes |
|
|
#1 |
|
Senior Member
|
Hej alla Trainz fans jag undrar vad en spline point är för något. det skulle underlätta mitt arbete med min rutt om jag fick svar, för att jag har hört att man måste ha splinepoints för att få trafik ljusen fungera (asså inte till bilar till tågen menar jag)
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Admin & STW-member
|
När du i surveyor drar t.ex räls (eller vägar, staket, elledningar...) så drar du ju rälsen en bit...släpper musknappen och så ser du ju en cirkel som är streckad och som snurrar... det är en spline-punkt.
Varje ställe där du ser en cirkel som roterar är en spline-punkt /Fredrik Forumvärd |
|
|
|
|
#3 |
|
Senior Member
|
ooh ok tack för ett snabbt svar men vad har det med singnalerna i spelet att göra med
|
|
|
|
|
#4 |
|
Senior Member
|
Antagligen så placeras signalerna i spline-punkterna, precis som med växlar.
Mvh Mikael R ![]() C1-C15 Stockholms tunnelbanas stoltheter |
|
|
|
|
#5 |
|
Senior Member
|
Ok vi hörs
|
|