Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Landskapsdesign - Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2025-05-09, 15:53   #1
blomsson
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2011
Ort: Vingåker
Inlägg: 350
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jockes Visa inlägg
Ja, det är just specifikt svenska kontaktledningen som gör att spelet kraschar. Inget annat strular vad jag märkt av. Alla mina övriga rutter och assets fungerar utan anmärkning vad jag märkt av än så länge.
Hej Jocke!
I T:ANE så finns det ett meny-val "disable" när ett objekt är valt i CM, om det finns något liknande i TRS22 så kanske det kan vara värt att testa på de objekt som orsakar problemen med kontaktledningen. Även fast objekten inte syns i spelet så verkar det inte skapa några "röda lusar" eller liknande, har bara gjort en snabb test.
Funkar det, så borde det i alla fall gå att arbeta med banan.

mvh
Håkan
__________________
Fd. signalreparatör på Banverket. Sjukpensionär bla pga Aspergers syndrom.
Använder numera T:ANE på en iMac (Retina, 27", -15), 24GB, OSX Sierra 10.12.6 (25/9-17)
Hemsida för nedladdning av mina objekt: https://blomsson4073.se/index.html
blomsson besöker forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2025-05-11, 16:50   #2
tanigardi
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2009
Ort: Gävle
Inlägg: 162
Standard

Att ta bort assetsen i Content manager funkar inte eftersom dom fortafarande står som dependencies till banan och följaktligen så blir banan markerad som "faulty" i CM och kan inte startas. Lösningen är att som Blossom säger att markera de problematiska assetserna som "disabled". De objekt som strular i STW:s kontaktledningspaket är stolpar och bryggor som är scriptade, ledningarna som är splines fungerar fortfarande. För att "disabla" som krånglande objekten högerklickar man på banan i CM, väljer "list depandencie recursivley", letar reda på STW objekten och markerar stolp och bryggobjekten, går till menyn "Content" och väljer "disable". Nedan är ett screenshot hur det ser ut i min bana när jag disablat objekten som är problematiska


En fördel till är ju att man om man vill kan "enabla" objekten igen för att testa.

//Åke
tanigardi besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal Igår, 13:35   #3
Jockes
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 1 868
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tanigardi Visa inlägg
Att ta bort assetsen i Content manager funkar inte eftersom dom fortafarande står som dependencies till banan och följaktligen så blir banan markerad som "faulty" i CM och kan inte startas. Lösningen är att som Blossom säger att markera de problematiska assetserna som "disabled". De objekt som strular i STW:s kontaktledningspaket är stolpar och bryggor som är scriptade, ledningarna som är splines fungerar fortfarande. För att "disabla" som krånglande objekten högerklickar man på banan i CM, väljer "list depandencie recursivley", letar reda på STW objekten och markerar stolp och bryggobjekten, går till menyn "Content" och väljer "disable". Nedan är ett screenshot hur det ser ut i min bana när jag disablat objekten som är problematiska


En fördel till är ju att man om man vill kan "enabla" objekten igen för att testa.

//Åke
Jo, nu gick banan igång igen - men det blir himla trist att bygga en elektrisk bana utan el.. menmen, kul att få igång banan igen! Har fortfarande inte fått något svar från Auran om min felrapport, mer än att de tagit emot den - vi får se om de kan ge något svar i framtiden
__________________
//Joakim Wahlberg
Jockes besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:39.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009