![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
|
![]()
Hej!
1. Kollade på detta lok hos mig och det är samma fel här. När jag kikar i configen så ser jag att det beror på att Lan har använt flera texture-replacementtaggar som inte finns definierade i STLs texture-replacement-script. Bland annat terxtures_e4 och uppåt, som inte existerar. De som fungerar är: textures textures_dr textures_dl textures_ga textures_gb textures_dt textures_ba textures_bb textures_e1 textures_e2 textures_e3 Dock så verkar AEG-loket ha 14 mesher som behöver detta, så det saknas tre stycken.. ![]() Men en quick-fix är ju att ersätta de som heter textures_e4...textures_e10 med några av de som finns här ovan. Notera dock att en tagg bara kan användas en gång, därav kan man inte lösa detta problem helt, utan att lägga till specialscript. 2. Engine sounds i Trainz kan vara gjorda så att man har bara en eller ett fåtal ljudfiler som sedan pitch-shiftas (så att de låter både högre i frekvens och "snabbare"), så det är nog det du hör. Vad jag förstår det som används detta sätt framförallt på ellok. Du kan ju se om du hittar lok med ljud du tycker bättre om, och byta ut dem i configen på de lok som inte har lika bra ljud. ![]()
__________________
-k- |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2018
Inlägg: 19
|
![]()
Tack för hjälpen! Har nu lyckats åtgärda problemen
![]() |
![]() |
![]() |