Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Simulator > Landskapsdesign - DTG - Train Simulator

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2022-12-31, 11:33   #1
Hgv
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 816
Standard

Tack för felsökningen! Själv har jag inte öppnat rutten på länge, har svårt att se att jag kommer få tid att bygga vidare.

Om det är så att det är just stopplyktorna som får det att krascha i 64 bit så skulle jag rekommendera att istället för att gå in och ta bort en massa lyktor så kan man helt enkelt ta bort scriptet för lyktorna. De fungerar då som ett vanligt objekt och borde inte orsaka några problem. I en signal utan script lyser dessutom alla lampor hela tiden (dvs den enda lampan för en stopplykta) så det enda problemet det orsakar är att man får stopp på lite oväntade ställen.

Sedan om Adde lyckas ordna ett nytt script som funkar i 64 bit så kan man bara byta ut scriptet och slipper ta bort och sätta dit signalerna.
Hgv besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2022-12-31, 13:01   #2
Hgv
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 816
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Hgv Visa inlägg
Om det är så att det är just stopplyktorna som får det att krascha i 64 bit så skulle jag rekommendera att istället för att gå in och ta bort en massa lyktor så kan man helt enkelt ta bort scriptet för lyktorna. De fungerar då som ett vanligt objekt och borde inte orsaka några problem. I en signal utan script lyser dessutom alla lampor hela tiden (dvs den enda lampan för en stopplykta) så det enda problemet det orsakar är att man får stopp på lite oväntade ställen.
Testade just detta och det funkar.

Ta helt enkelt bort eller byt namn på filen SE End Signal.lua i Assets\newS\sweden\RailNetwork\signals\scripts och stopplyktorna kommer lysa hela tiden.

Adde, tror du du kan lista ut vad det är som gör att stopplyktans script kraschar 64 bit?
Hgv besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2022-12-31, 14:16   #3
ADDE
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2012
Inlägg: 1 378
Standard

Hej, jag har heller inte kört TS på jättelänge. Jag har skaffat mig en ny dator i augusti och har sedan dess fokuserat på annat. TS med alla DLCer jag har och alla assets vi använder kommer ta mycket plats i datorn som har begränsat med hårddiskutrymme (2TB SSD, där jag inte kan expandera med vanliga SATA-hårddiskar pga hur datorn var uppbyggd.)

Jag har varit sjuk här i mellandagarna och är inte helt återställd ännu så jag har inte ork att installera allting för att sedan testa hur saker o ting fungerar för mig. Det jag vet är att koderna för våra svenska signaler o bommar är mycket gamla och skapades innan DTG satte en standard på hur det ska fungera, och vi har aldrig rättat oss efter den standarden.

Jag släppte tidigare i år en ny script till våra vägbommar som följer den nya standarden, men för signalerna så har jag istället byggt vidare på den script som nån här på forumet (jag glömde namnet på) skrev från scratch när Rail Simulator var ny. Jag vet inte om den fortfarande kan orsaka buggar, signalernas betéende är så annorlunda mot DTGs idag. Ibland funderar jag på om jag kan ta en script från UKs Pro-signal och anpassa det efter svenska signalbilder för att få till en stabilare simulering?
__________________
Mvh SummerADDE

Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen.

Alla mina downloads på Google Drive kommer att tas bort permament den 31:a agusuti 2024.
ADDE besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2023-01-08, 21:01   #4
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 846
Standard

Hej!
Det slog mig helt plötsligt med SE-End signal.
Testade placering av länkar, 1:ans länk ska vara nära stoppbocken och 0:ans nära växeln, båda länkarnas pil riktas mot stoppbocken. Signalen tänds då loket passera 0:ans länk.
Testa ni!
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2023-09-09, 14:26   #5
Pinocchio
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2015
Inlägg: 26
Question All track components disappeared inexplicably in the game,I want someone can help me!

Hello everyone, I want to ask you an important question here, why all my Jörköpingsbanan v 1.0 route add-on track components are inexplicably lost or disappeared in the game, as shown in the figures below, I hope you can help me solve this important technical problem here. What needs to be explained here is that I have installed everything in full accordance with the installation instructions of the route add-on, that is, first I installed a series of necessary support add-on files(such as relevant payware and freeware routes add-on, landscape/scenery objects add-on, locomotive and rolling stock add-on and the related others in the game), then I installed the route add-on itself. And because a download website is not available any more, I hope you can leave me this landscape/scenery object add-on or its reliable download address link here: Renault Kangoo v1.0. Well, I am waiting for your friendly reply on it here/I am looking forward to your reply on it here, thank you first, and all my best wishes/greetings to you! See you. Good luck *^_^*

Senast redigerad av Pinocchio den 2023-09-09 klockan 14:53.
Pinocchio besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2023-09-09, 14:54   #6
Pinocchio
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2015
Inlägg: 26
Standard

https://www.flickr.com/photos/199101...posted-public/
https://www.flickr.com/photos/199101...posted-public/
https://www.flickr.com/photos/199101...posted-public/

Senast redigerad av Pinocchio den 2023-09-09 klockan 14:58.
Pinocchio besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2023-09-09, 17:01   #7
Hgv
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 816
Standard

Not sure if it helps, but did you try with the latest version, available here?
Hgv besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2023-09-09, 18:38   #8
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 846
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pinocchio Visa inlägg
Hello everyone, I want to ask you an important question here, why all my Jörköpingsbanan v 1.0 route add-on track components are inexplicably lost or disappeared in the game, as shown in the figures below, I hope you can help me solve this important technical problem here. What needs to be explained here is that I have installed everything in full accordance with the installation instructions of the route add-on, that is, first I installed a series of necessary support add-on files(such as relevant payware and freeware routes add-on, landscape/scenery objects add-on, locomotive and rolling stock add-on and the related others in the game), then I installed the route add-on itself. And because a download website is not available any more, I hope you can leave me this landscape/scenery object add-on or its reliable download address link here: Renault Kangoo v1.0. Well, I am waiting for your friendly reply on it here/I am looking forward to your reply on it here, thank you first, and all my best wishes/greetings to you! See you. Good luck *^_^*

Hello!
These are the tracks that require the Altenburg to Vildau route.
Download here: https://rail-sim.de/forum/filebase/e...wildau-v-3-12/

Hope you get to see the tracks!
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2023-09-10, 10:45   #9
Pinocchio
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2015
Inlägg: 26
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Totte Visa inlägg
Hello!
These are the tracks that require the Altenburg to Vildau route.
Download here: https://rail-sim.de/forum/filebase/e...wildau-v-3-12/

Hope you get to see the tracks!
Well, thanks a lot for your reply, I appreciate your help and guidance here. And all my best wishes/greetings to you! See you. Good luck

Senast redigerad av Pinocchio den 2023-09-10 klockan 10:46.
Pinocchio besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2023-09-10, 11:48   #10
Pinocchio
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2015
Inlägg: 26
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Totte Visa inlägg
Hello!
These are the tracks that require the Altenburg to Vildau route.
Download here: https://rail-sim.de/forum/filebase/e...wildau-v-3-12/

Hope you get to see the tracks!
By the way, do you have/possess this landscape/scenery object add-on: Renault Kangoo v1.0 for Jönköpingsbanan v 1.0 route add-on of Railworks/TrainSimulator Classic program? The original download address link has expired already, and I can't find more available address links anyway at present. So I beg you: If you have/possess this landscape/scenery object add-on on your PCs, can you provide/leave me this landscape/scenery object add-on here? If this is the case, it would be great. Thank you very much, thanks a lot for your great assistance, and all my best wishes/greetings to you! Take care. Good luck

Senast redigerad av Pinocchio den 2023-09-10 klockan 11:53.
Pinocchio besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Taggar
rw-rutter


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:55.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009