![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#34 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2009
Ort: Gävle
Inlägg: 163
|
![]()
Tack för fina ord!
Korvtiger: Min avsikt är att göra en PBR-variant av smalspårskopplet och det skulle vara fullt möjligt att använda Lan's mesher av luftslangarna, då jag har ett program som kan konvertera im-filer till format som kan importeras i Blender. Däremot så är jag naturligtvis inte benägen att använda Lans's mesher utan hans medgivande. Vad jag använt dem till hittills är för att försäkra mig om att min variant är kompatibel med STL-kopplen. Ett problem när det gäller importerade mesher med animationer (troligen gjorda i Max eller G-max) så hamnar de animerade delarna "lite hur som helst", ett fenomen som också uppträder i Content Manager när man förhandsgranskar tex. en driv-boggie. Har dock en idé om hur animationen är tänkt, det framgår när man öppnat filen i konverterings programmet (där kan man se alla "bones" och hur dom relaterar till varann). |
![]() |
![]() |