![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#34 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2012
Inlägg: 1 378
|
![]()
Hej! Jag har nu löst problemet och det verkar nu funka som det ska. Det uppdaterade koden finns nu på Github om någon vill testa testsignalen i olika miljöer.
Jag har nu börjat arbeta med en kombo av Huvudsignal + Dvärgsignal genom att bygga vidare på koden. Dvärgsignalen gör just nu följande. Om huvudsignalen visar stopp så visar dvärgsignalen 2 lodräta vita. Om huvudsignalen visar Kör, Kör40 eller Kör40, kort tågväg så visar dvärgsignalen 2 vågräta vita. Om huvudsignalen visar stopp men du trycker på TAB och får meddelandet "Requesting to pass signal at danger accepted" så händer följande: -om tåg finns på blocksträckan så visar dvärgsignalen snett vänster. -om det är tomt på blocksträckan så visar dvärgsginalen lodrätt. -Snett höger används inte just nu. Jag kollar om andra signalkombinationer är aktuella? Hur är det med huvud+dvärg-kombo som övervakar bangårdsinfarter, manuella växlar och specialfall eller udda besked?
__________________
Mvh SummerADDE Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen. Alla mina downloads på Google Drive kommer att tas bort permament den 31:a agusuti 2024. |
![]() |
![]() |