![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
Ort: Yxlan, Norrtälje
Inlägg: 1 338
|
![]() Citat:
jag kan informera dig om. Tag och PM:a mig i så fall. Vill inte avslöja för mycket och N3v var ju inte så begeistrade när jag tog fram pannexplosion. Tekniken med slirning fungrar perfekt under AI körning, som jag beskrivit i video snutten. Av nån anledning fungerar slirning inte under CAB mode och jag tänker företa en närmare undersökning: VARFÖR INTE? Här har ni en EXTREM slirning från ett ånglok. Till och med rälsen påverkades: https://www.youtube.com/watch?v=Eb8uWexXQyM Kolla personerna som flyr perrongen. Jag skulle också göra det ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Medlem
Reg.datum: Jul 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 062
|
![]() Citat:
Brittiska lok i all ära, men alla kompromisser man gjort för att få in stora lok i liten profil.. Ett exempel är höjden på domen och regulatorns konstruktion, får man "rusning" genom regulatorn som kan uppstå vid kraftig slirning så börjar den suga med sig massa vatten och blir fysiskt omöjlig att stänga från hytten. Då riskerar man att dels spränga cylindrarna eller i bästa fall skjuta ett cylinder lock.. I andra fall så har maskinerier blivit spaghetti, lossnat och farit långt ut åt sidorna.. Brittiska lok är vackra men ibland riktigt dumt byggda... ![]()
__________________
![]() |
|
![]() |
![]() |