Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > 3D-design - Trainz

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2021-04-26, 09:32   #24
vovven47
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2010
Ort: Yxlan, Norrtälje
Inlägg: 1 346
Standard

Eftersom alla mina ånglok är anpassade för LOD, så kan ni kolla hur LOD-en fungerar genom att zooma in/ut mot ett av dessa. När LOD nivå bytes beror på mesh("siffra") i .lm filen.
T.ex så betyder mesh("0.07") ungefär täckning av 7 procent av din skärm.
Se nedan utklipp av min lm fil:

version 1.0

offset = 0.01;
calcPoint = center;
multiplier = 1.0;
animationCutOff = 0.00;
renderCutOff = 0.00;
attachmentCutOff = 0.06;

mesh("0.07")
{
name="asset_body_lowest.im";
}

mesh("0.15")
{
name="asset_body_low.im";
}

mesh("1.0")
{
name="asset_body.im";
}

Vid närmare granskning borde jag fila till nåt/några värden!

Antal LOD nivåer är upp till dig själv, men jag nöjde mig med 3.

Observera att lowest LOD number får bestå av max 400 trianglar om man som i mitt fall kör med Buildno 4.3 eller nyare.
Alltså anpassat för TANE eller nyare versioner.
Annars så får ni ett genererings fel där max antalet anges.


Gå till Trainz Wiki så hittar ni bra dokumentation hur göra.

Lycka till!
vovven47 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:51.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009