![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2010
|
![]()
Det går visst. Se ChrisTrains skyltar för exempel.
![]() Senast redigerad av Rasmus96 den 2021-04-10 klockan 21:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2007
|
![]()
Flera av skyltarna och andra objekt går tyvärr inte att markera när man har placerat ut dem i editorn. Jag vet inte om det finns nån lösning på det, nån inställning som gör att objekten kan markeras/väljas?
Exempel på objekt som inte går att markera: - De flesta SE_LM_xx-skyltar i Domestic Buildings - Alla objekt i Miscellaneous som SE_L66x, SE_MartinCxx, SE_Max... Konstigt nog funkar det med några av skyltarna! Exempelvis SE_LM44EX går bra att välja men SE_LM43EX går inte. Intressant lösning! Skylten är alltså ett signalobjekt. Har de även variabel storlek som t.ex. våra km-tavlor som blir större om man skriver i flera siffror? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Medlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]() Citat:
<Pickable d:type="cDeltaString">eFalse</Pickable> till eTrue. Hade samma problem med Sala stationshus ett tag och det löste problemet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
Medlem
Reg.datum: Sep 2010
|
![]() Citat:
Det går att göra en liten markering (cirkel) under objektet för att få denna att bli markerad. Sedan kan dessa flyttas, roteras, och justera skalan på. Detta är inte optimalt men för tillfället är det den enda lösningen jag kan komma med. Citat:
Christrains stationsskyltar har såvitt jag vet inte variabel storlek. Utan dessa kommer i tre olika storlekar (längder). Men tänker att denna teknik även borde gå att implantera på våra svenska stationsskyltar och tavlor? Om exempelvis varje tavla för driftplats kunde skrivas in direkt i editorn skulle detta underlätta väldigt mycket och spara en väldans massa tid. |
||
![]() |
![]() |