Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Landskapsdesign - Trainz

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2021-02-15, 14:57   #4
Nils Blid
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Malmö
Inlägg: 2 055
Standard

Det är väldigt tveksamt om DVVJ kommer på spåret i Forum. Banan byggdes för semafors-systemet, byggdes om till vår första generations ljussignaler, de s k. B3-signalerna - och byggdes om en gång till, nu JVS. Troligtvis behöver växlarna en översyn liksom semaforsystemet.

Men jag prioriterar inte DVVJ. Jag anser att min första bana, Cabbanan, och Nynäsbanan som viktigare. När Nynäsbanan lades ut för ett antal år sedan bedömdes den som den mest realistiska banan i Trainz.

Tills vidare bjuder jag på läsning i form av manualen till DVVJ-DJ.

Mitt största problem är annars att jag glömt bort ALLT vad jag lärt mig om Trainz under årens lopp. Åldern, närmare 87 år, börjar ta ut sin rätt. Det känns inte bra. En kappkörning mot kistan väntar.

Nisse
Nils Blid besöker inte forumet just nu   Svara med citat
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:52.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009