![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Täby
Inlägg: 51
|
![]()
Jag hoppas nog att det blir så realistiskt som möjligt även om det kan bli lite knepigt att köra, det är ju det som är roligt!
De befintliga loken är det ju en del att tänka på och göra men inte direkt svårt. Det som kan vara irriterande är när man kör fast och inte riktigt vet om man gör fel eller om det är en bug! Ibland är det det förstnämda men ibland även det sistnämda! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 845
|
![]()
Jag tror att svenska tåg kommer inte att finnas till TSW.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Täby
Inlägg: 51
|
![]()
Nej, det blir det nog inte.
Det viktigaste för mig är att realismen är hög, i synnerhet med ånglok! Om sedan loket är svenskt eller inte spelar inte för mig så stor roll. Det lär nog bli stor skillnad mot Railsimulators första Black 5 som inte var något vidare, synnerhet inte ljudet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2007
Ort: sundsvall
Inlägg: 526
|
![]()
Nä men är väl inget konstigt.
Sverige ligger på 89 plats befolkningsmässigt. (av 246 länder). Så varför skulle de satsa att göra rutter här. De ska ju sälja den och få in pengarna som de satsat på att utveckla den. Konstigt nog finns det väldigt få Kina rutter. Men även tåg intresset påverkar ju mycket och där är England USA och Tyskland stora. Så deras största fokus är ju där. Men en eventuell rutt jag skulle kunna tänka mig att de kan göra är Malmbanan Narvik-Abisko med tunga malmtåg. Det skrivs rätt mycket om den i Dovetail forumet. Så ser Dovetail att det finns intresse så kanske den kommer upp på dagordningen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2013
Ort: Linköping, Sweden
Inlägg: 413
|
![]()
https://live.dovetailgames.com/live/...6-january-2021
Allt sammlat (bugg-fixar osv) : https://forums.dovetailgames.com/thr...ry-2021.34207/ Nästa större släpp är Southeastern High Speed som nyligen visades upp på en stream där den fick en del kritik om främst ljud och landskap, DTG har varit rätt duktiga och svarat och sagt att det mesta kommer bli fixat, slut resultatet återstår att se. Class 465 som kör på KENT delen av banan (dvs inte höghastighetsdelen) släpps strax efter som eget DLC. https://store.steampowered.com/app/1...m_Route_AddOn/ släpps 4 Februari. Ånlok, som togs upp tidigare i tråden, är på gång, även support för TrackIR kommer finnas i framtiden. Senast redigerad av germundal den 2021-01-27 klockan 15:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2013
Ort: Linköping, Sweden
Inlägg: 413
|
![]()
https://live.dovetailgames.com/live/...map-9-feb-2021
Ingen riktig roadmap idag utan information om hur de kommer se ut i framtiden. (Märkte att jag skrivit fel månad i inlägget ovan, Januari ska det vara ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2013
Ort: Linköping, Sweden
Inlägg: 413
|
![]()
https://live.dovetailgames.com/live/...2-roadmap23feb
https://youtu.be/Ft6n_DH9mQ0 Br 465 släpps nästa vecka. Amerikanska Clinchfield Railroad och "Diesel Legends of the Great Western" (som är ett pack med tåg som redan finns) är på gång. Glasgow Cathcart Circle är också ny och kommer med 313 och 314, vad som mer följer är inte sagt ännu. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 845
|
![]()
Ingen svenskt tåg?
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Medlem
Reg.datum: Mar 2007
Ort: sundsvall
Inlägg: 526
|
![]() Citat:
Jag fick det inte att rulla när jag skulle starta. Då visades sig att man skulle trycka på övertryckknappen så bromstrycket går till 5,5 bar så övertrycket i vagnarna skulle försvinna. Bromstrycket går långsamt ned från 5,5 till 5 bar då. Så är det även i verkligheten att på Rc loken ska man höja trycket ibland till 5.3 bar för att bli av med övertrycket i lufttankningarna som varje vagn har (annars så blir det broms på tåget). Övertrycket uppstår när man gör losstöten vid släppningen av tågbromsen. En annan gång fick jag inte Dpu loken att fungera bak i tåget i rutten Sandpatch grade. Jag fick inte kontakt med loket därbak. Då visades sig att säkringen till radioutrustningen inte var intryckt på loket där bak. Men när jag slog till säkringen och fixade med alla broms inställningar så fungerade det bra Ja ingen annan simulator simulerar sådant här. Så det jag menar att de simulerar mycket mera än alla andra simulatorer |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Medlem
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Täby
Inlägg: 51
|
![]() Citat:
Intressant, ja då finns ju möjligheten att ett ånglok i TSW2 kan bli riktigt bra! Även i TS finns ju några bra lok, t.ex. FEF3 av "smokebox". Där kan man blåsa glasrörsställen bl a och han har t o m fått med atomiseringsångan till brännaren. Bromssystemet är rätt svårbegripligt dock... Regleringen av oljebrännaren fungerar dock inte rätt, kan kanske bero på att grundprogrammet, eller hur man ska uttrycka det, är gjort för koleldning. Minsta ändring av oljeflödet ska ju resultera i ändrad ångproduktion men den beter sig som om man skyfflade in kol med väldigt långa svarstider. Sådant kanske går att fixa i TSW2. Nu håller ju "Smokebox" på med Big Boy till TS, synd, den skulle ju ha varit till TSW2! Ett enormt arbete han verkar lägga ned på den. |
|
![]() |
![]() |